• Vårtur2010

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Najje79 skrev 2011-08-08 19:29:55 följande:
    Vi går på IVF-kliniken i Gbg. Hur går det för dig?
    Okej, stort lycka till idag...

för oss går det bra är på 9+5 idag och har sett lilla spöket 2 ggr och den växer som den ska. Har bokat in tid för KUB på Mama Mia i slutet på månaden. Mår bra, lite småilla, trött, öm i ryggen på efm/kvällen osv så enbart bra symptom..
  • Vårtur2010

Najje: grattis 7 ägg i 10 äggblåsor låter bra. Två tillbaka grattis grattis!! Klart de klarar sig och ser fint ut imorgon..

Usch inte kul att ha ont, själv har jag knaprat panocod alla gånger utom den sista pga värken värmedynan är skönt när man har ont. Lovar att hålla tummarna imorgon också.

Lady: kul är det dags nu på måndag för en kik igen...?

Ego: tror jag ska ringa läkaren och kolla om jag kan få komma in i början av veckan, spänner mycket i ryggen och magen vet att det är normalt men efter många mf/ma så hjälper det inte att veta att det är normalt. Jag vill se att allt är som det ska.. symptomen börjar nu avta, brösten är inte lika ömma och jag mår inte så illa längre går in i v 11 imorgon så jag vet att det också är som det ska. Men men ni vet hur det är Skäms

Hårda kramar och lycka till!

• Vårtur2010

Tack alla, ringde privatläkaren igår och de hör väl av sig under dagen.. Känns bättre att kolla en gång för mycket, eller många gånger för mycket.. Skäms 

Lady: har inte tagit bilder på min mage men känner igen mig, tycker man svullnar mer och mer. Känns som att mina boppsisar har stannat i växten nu ganska skönt för de är inte så ömma nu längre.
    Måste nog snart köpa andra byxor, har varit inne på nätet och kollat och hittat jättefina snickarbyxor som jag ska ha. Köper nog dem när KUB är gjort, fram tills dess ska jag försöka klämma in mig i det jag har..

Ego: idag är det v 11 och förhoppningsvis får jag komma till läkaren idag eller imorgon... 

• Vårtur2010

Tillbaka igen och spöket växer som det ska, var nu 32,4 mm och växer precis som den ska.
    Nu kunde man se armar och ben mycket tydligare.
    Ska försöka skärpa mig nu och lugna ner mig. Kub den 30/8 har bestämt att det inte blir mer tjuvkikande innan dess.
    Lady: förstår dig, rädslan och oron spelar verkligen spratt med en...

Najje: hoppas och håller tummarna idag för er!

• Vårtur2010
    LadyA01 skrev 2011-08-11 11:35:02 följande:
    Vårtur: åh vad härligt att höra!! :) glädjer mig enormt! :) 30/8, inte så länge tills dess! :)
    Tack väntar nu med spänning på din rapport på måndag, ska bli kul att se hur mycket den har växt. Vilken tid ska du dit??
    30/8 det är 19 långa dagar men men jag ska skärpa mig Skäms
  • Vårtur2010

Lady: tur att det är på morgonen, skönt med helg emellan känns enklare att skingra tankarna då. Ojojoj vad jag känner igen mig i det du skriver. progesteron ja då blöder jag nog inte så då har jag säkert fått ma, shit va man är knasig i huvudet av alla ma/mf.. men nu jäklar är det allas vår tur!!

Najje: åh grattis tvillingar lr mer om du/ni har tur.. 

Visst är det konstigt att tålamodet bara tvärtryter när man börjar närma sig och hur hjärnan sätter igång och fantiserar... 

• Vårtur2010

Najje: jag testade på rd 12 med tvådagars och rd 9 med blastisen. När har du testdag??

Mina symptom:
    Mår illa om jag inte får mat i tid
    Ömma bröst fram till v 9-10 nu har det lugnat ner sig
    Zombie trött
    springer på toa 3-5 ggr/natt *suck* kanske därför det är zombie varning på mig
    spänner, nyper och drar i magen/underlivet
    trött i korsryggen
    anfådd
    väldigt het, sambon säger att det ångar om mig Skäms
    kan gå från att vara lugn och fin till att få a-ö på 2 sekunder, så det är ngt fel med humöret...
    magen blir större och större
    har varit lite hård i magen periodvis, bubblig och gasig

Japp det är väl mina symptom på ett ungefär..

Jag tar progesteron och ska ta det v 12 ut så jag tar sista nu på onsdag, står att man inte ska ta det efter v 12 och läkaren tycker att det räcker tills dess..

• Vårtur2010

Najje: grattis!! Har inte varit inne sen fredag efm... så glad jag blir för er skull!!

För min del har det inte varit ngn jätteskillnad mot de andra gångerna, förutom att jag ju längre tiden gått känner att det spänner mer och mer i magen men det är ju inte så konstigt. Har varit lika tvärsäker som de andra gångerna på att det gått åt skogen men har ju blivit överbevisad gång på gång. Har ju kört med albyl och progesteron t o m v 12 denna gången. Min mage är också större denna gången men det tror jag har att göra med att man varit gravid så många gånger redan att göra. Om man tittar på de som fått barn innan så syns det ju tidigare på dem när de väntar barn igen..
    Mina bröst var väldigt spända fram tills jag slutade med höga dosen progesteron och nu är de lite större men inte hårda längre. Däremot ser jag att det är mycket mer blodkärl som är tydliga och går till brösten, det har jag inte haft innan.

Klart det ska gå bra för oss alla denna gången!! 

• Vårtur2010
    Den lilla M skrev 2011-08-29 09:39:48 följande:
    hej, jag hoppar in med en liten fråga i tråden hoppas det inte gör nåttGlad!

Ni som tar/tog prog vilken form och styrka tar ni?

Jag har själv haft 4st mf och det gick som längst (MA v.9+6 upptäcktes v.10+1) när jag tog prog och trombyl. Men kändes som jag fick en för svag dos av prog (fick en vagis per dag) . 

Skulle även vilja veta vart man kan köpa prog.krämen som vissa skriver om?

Tack så mycket för att jag fick titta in!!

Kramar till er alla och ett stort lycka till med alla graviditeter
    Jag tog 3 om dagen t o m v 8 sen gick jag över till en crinone om dagen fram t o m v 12 hade hemma så jag fortsatte med det på eget bevåg..
    Hur länge har du tagit dem??
    Klart du ska titta in och ställa frågor, är det länge sen du fick mf/ma??
  • Vårtur2010
    Den lilla M skrev 2011-08-29 21:07:45 följande:
    tack för ditt svar! det senaste MF var ca 5veckor sen så inte så länge. Ska börja försöka igen nästa cykel så om ca tre veckor är det upp i sadeln igen som gäller hoppas på att få träffa gyn innan nästa graviditet (men det brukar gå ca 9månader mellan graviditeterna/missfallen så det hinner jag nog)
    Har de gjort någon utredning på er??
  • Vårtur2010

Jag mår också bra, v 15 imorgon. Härligt att höra att allt ser ut som det ska för oss denna gången.
    Har startat en tråd under planerar barn, äntligen gravid bf våren 2012 om ngn vill hänga med. inget krav att man måste gjort ivf...
    Kram på er alla

• Vårtur2010

Najje: så avis jag är. Ville också haft tvillingar. Fick lite panik förra sommaren när det visade sig vara tvillingar(fick bara ett embryo tillbaka) men efter några dagar la det sig och jag så fram emot att gå från 0 till 2 direkt även om en tvillinggraviditet ju är mycket jobbigare för kroppen och man är ju inte precis 20 år längre Skäms..

Tänkte bara säga att jag har startat en tråd under Äntligen gravid med bf våren/sommaren 2012, man är välkommen även om man inte gjort ivf såklart.. Vill väl inte ha de som blir gravida på första andra månaden de försöker, som köper barnkläder och jollrar om vilken barnvagn de ska köpa redan i v 8 utan de som förstår ens oro pga tidigare mf/ma och ev ivf..

http://www.familjeliv.se/Forum-7-139/

• Vårtur2010

Saftochbulle: klart vi håller tummarna..

Najje: jo jag mår bra, lr hyfsat iaf. Är så otroligt trött fortfarande, var på inskrivning i torsdags lite sent men ändå. Har för lågt blodvärde så jag ska tillbaka igen på måndag och ta nya prover. Helt otroligt är i v 16 nu och den senaste veckan har magen verkligen växt jättemycket, mammabyxorna som jag fick hem förra veckan var för stora då men nu sitter de jättebra. Känns iofs lite knas och overkligt fortfarande. Har fått en massa datum inbokade med mvc nu, ska få träffa läkare om några veckor och prata om förlossningen blir kejsarsnitt för min del pga tidigare tarmoperationer. Har fått datum för RUL och det känns som en stor milstolpe, såg iofs det lilla Spöke innan i veckan och allt såg ut som det skulle.. Hur mår du?

Håller tummarna för er andra såklart.. 

• Vårtur2010

Vilka fina bilder och så skarpa de var, så skarpa bilder har vi aldrig fått.. Härlig att se att den mår som den ska Hjärta 5/10 är det dag för RUL för oss..

• Vårtur2010

Allt bra med oss!!
    Var på glukosbelastning idag, usch det var ingen höjdare. Har även träffat läkare idag och pratat lite om kejsarsnitt osv.
    Fick en liten snabbkik idag men lilla Spöke låg och sov på sidan och eftersom det är dags för RUL nästa vecka så nöjde jag mig med det.
    Går in i v 18 imorgon och det börjar bli svårt att dölja magen nu Skrattande 

Najje och LadyA: kul att höra att allt ser bra ut..

Hur har ni andra det? 

• Vårtur2010

Allt bra här, går in i v 19 imorgon.. Har oxå varit inne på akuten pga att jag haft ont i magen, förstoppning och magknip som såklart släppte efter några timmar på akuten Skäms men hade så ont så jag var vit i ansiktet igår så det kändes inte som ett alternativ att vara kvar hemma.
    var på RUL idag och allt såg bra ut, fick en rejäl genomgång av bebisen. Sambon ville veta "modell" och det fick vi se efter ett tag, ska mycket till för att förklara bort det som såg ut att finnas mellan benen på Spöke.... så skönt att se hur den snurrade runt och rörde på sig under tiden vi var där. Var några dagar större än vad den skulle vara och det är skönt då vet vi att den växer som den ska. Sen är både jag och sambon långa, jag är 179 cm och han är längre än mig så kort lär den väl inte bli...

• Vårtur2010

Najje: jag har också några "hekto" för mycket men nu syns det och det har det gjort i några veckor. Däremot så blev jag lite orolig när jag gick över till mammabyxorna för då kände jag inte av att magen svullnade på samma sätt på efm.. Har inte heller gått upp så mycket ca 5 kg totalt med ivf-behandlingen så jag är nöjd och hoppas på att inte gå upp för mycket..
    Lady: låter som en bra chef, kul att han tog det så bra. Så skönt att du slipper oroa dig nu.. 

• Vårtur2010

Runt v 13 började det synas på efm och kvällarna. V 14 fick jag börja använda mammabyxor för då gick det inte längre

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall