• Saftmedbulle

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Grattis till plussen! Härligt!

• Saftmedbulle
    LadyA01 skrev 2011-07-18 12:32:02 följande:
    Jag använder Progesterall, progesteronkräm, kan beställas från femalebalanceshop.com!
    Tack för tipset!
    En fråga... krämen, vad gör man med den (jo...alltså, jag fattar ju att man smörjer en kräm, men VAR? Hela kroppen eller?
  • Saftmedbulle
    Najje79 skrev 2011-09-13 17:17:07 följande:
    Hej tjejer!

Går in i v 8 idag och igår var vi på VUL... och fick se TVÅ små hjärtan picka så fint!!! Jag ska ha tvillingar!!!
    Nu bara måste det hålla hela vägen!
    Japp - det håller vi tummarna för! Go, go! Och grattis till lyckat VUL!
  • Saftmedbulle
    Najje79 skrev 2011-09-13 20:14:09 följande:
    Saftochbulle: Tack så mycket! Hur mår du?

Lady: Tack! Jag mår illa, av och till, ganska mycket känningar i magen, men annars mår jag bra! Hur går det för dig? Vilken v är du i? Hur mår du?
    Mår bra...inväntar BIM den 25:e...hoppas, hoppas...
  • Saftmedbulle

Tack tjejer för tumhållning! Mmm...här går man och analyserar och väntar (är man knäpp eller är man knäpp?)...
    Jag plussade på försök 6, 8,  och 10 så nu är jag ju såklart extra hoppfull den här cykeln, eftersom det är försök nr 12. Man borde ju lyckas på den tallinjen, eller hur?

Önskar alla en mysig helg!

• Saftmedbulle
    Najje79 skrev 2011-09-16 21:10:10 följande:
    Ja, såklart! Håller alla tummarna! Och du är inte knäpp, bara bebissugen! När ska du testa?
    Testar aldrig före BIM, så tidigast om en dryg vecka...
  • Saftmedbulle
    Najje79 skrev 2011-12-15 16:26:26 följande:
    Har inte varit in här på länge, har haft för mycket stress i mitt liv...och till slut gick det inte längre så jag fick åka in till akuten natten till onsdag. Magsmärtor och sammandragningar, jag var så himla rädd! Allt såg bra ut med tvillingarna och livmodertappen var inte påverkad. Men läkaren blev riktigt bekymrad när hon såg hur ont jag hade av foglossningen (de senaste fyra veckorna har jag knappt kunnat gå, låser in mig på toaletten på jobbet och gråter av smärta, kan inte röra mig när jag kommer hem sitter i soffan och gråter. Arbetar som förskollärare och lyfter/bär/rör mig hela dagarna). Dessutom blev hon orolig för risken med för tidig födsel så nu är jag sjukskriven på heltid.
    Jag var hos läkare för ca tre veckor sedan och bad om halv sjukskrivning, men hon sjukskrev mig bara 25%, vilket läkaren i tisdags natt tyckte var helt obegripligt och hon blev faktiskt riktigt irriterad för som hon sa "det är orimligt att du ska jobba när du har så ont" och att det var nästan tjänstefel av den andra läkaren att utsätta mig för den stressen och pressen som faktiskt kan sätta igång en förlossning!

Efter bara att varit hemma i två dagar är foglossningen betydligt mindre smärtsam och efter att inte har känt twinsen  röra sig på två veckor (pga fokuset på smärtan) så känner jag dem dagligen.

Hur är det med er alla??
    Vad skönt att du fick bli sjukskriven och att allt gick bra!
    EGO: Inväntar BIM i helgen... (hoppas!)
  • Saftmedbulle
    Najje79 skrev 2011-12-15 20:03:02 följande:
    saftochbulle: Håller alla tummarna stenhårt! Kram!
    Tack - det värmer! Kram tillbax!
Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall