• Aniookey

Mammaledig i Solna/Sundbyberg?

Hej!
    Jag är en 32-årig nybliven mamma som sitter hemma med min son på 4 veckor. Jag vill gärna komma i kontakt med andra mammor i Solna/Sundbyberg som vill träffas för fika, lunch eller promenad på dagarna. Känner inga andra mammalediga i området och är verkligen sugen på sällskap!

Det skulle vara trevligt att komma i kontakt med andra mammor med barn i samma ålder. Vi kan ta en sväng runt Lötsjön eller blockera något fik i Solna Centrum med våra barnvagnar.

• Svar på tråden Mammaledig i Solna/Sundbyberg?
  • Aniookey

Kul! Vad sägs om en promenad i veckan? Vart i sumpan bor du? Kan ju vara en utmaning att forcera snövallarna, men runt Lötsjön går man enkelt två barnvagnar i bredd :)

• Aniookey

Förmiddagen i morgon funkar bra! Vart är smartast att ses? (Om vi vill gå runt Lötsjön?). Nedanför Sundbybergs kyrka? Vad sägs om kl. 10.30?

• Aniookey

Ja, precis. Vi kan ju ses nedanför där de två vägarna runt kyrkan möts vid Tulegatan i en liten rondell. Ses 10.30!

• Aniookey

Ja, häng på om du har möjlighet. Jag håller tummarna för att det blir lika soligt och fint som i helgen!

• Aniookey

Jajamensan, promenad blev det :) vi har ännu ingen ny tid för promenad, men jag föreslår måndag kl 13. Mötesplats: nedanför Sundbybergs kyrka, vid rondellen tulegatan. Vad säger ni?

• Aniookey

Eller inte, för jag insåg att jag inte kan på måndag, har läkartid då...

• Aniookey

Ja onsdag kl 13 satsar vi på!

• Aniookey

Vad sägs om promenad tisdag 5/4 kl 10.30? Någon som kan då?

• Aniookey

Jag är också på! Ses fredag 10.30

• Aniookey

Hej! På fredag 15/4 går vi promenad igen 10.30. Magriffe har flytt stan, men Emma kanske vill haka på? Hör av dig i sånna fall så ses vi på vanliga stället nedanför kyrkan.

• Aniookey

Hej! Ja vi promenerar varje vecka och denna vecka ser det ut att bli fredag, antagligen förmiddag. Jag kan skriva här när vi bestämt dag och tid. Det vore jättekul om fler ville haka på.

• Aniookey

Ja, och är vi riktigt hurtiga tar vi Råstasjön också :) Det beror ju lite på vädret också, vi får hoppas på åtminstone uppehåll på fredag.

• Aniookey

Klockan 10 imorgon, fredag, tänkte vi ta en promenad. Det vore jättekul om du ville följa med. Men vad passar för dig? Det kanske blir långt att gå för dig om du ska ta dig till oss? Vi bor vid Näckrosens t-bana. Vi skulle ju kunna mötas på halva vägen. Förslag?

• Aniookey

Då är det allra enklaste nog om du tar t-banan till Duvbo och går Tulegatan ner till höger till katt-och hundbutiken vid rondellen. Det tar ca 5 minuter att gå och är bara raka vägen. Vi kan möta upp dig 10.15 där så har vi nära till sjön och det blir smidigare för dig att slippa byta tunnelbana (Näckrosen är andra linjen). Kul! Jag skickar mitt nummer också och så håller vi tummarna för fint väder och snälla bebisar :)

• Aniookey

Hej alla mammor i Solna och Sundbyberg! Nu finns vi på facebook :) Sök på Mammor i Solna och Sundbyberg, så hittar du gruppen. Vi är några stycken som träffas och promenerar runt Lötsjön och fikar. Vill du hänga på? Skriv till oss på facebook - du är hjärtligt välkommen!

Svar på tråden Mammaledig i Solna/Sundbyberg?