Inlägg från: Labolina3 |Visa alla inlägg
  • Labolina3

Ni som inte har ammat - har era barn varit mkt sjuka?

Undrar som rubriken lyder... Står så mkt överallt om hur viktig amningen är för deras immunförsvar o 1000 andra grejer... Jag har på tooook för lite mjölk så ger bara ers nu o det var krångel m förra barnet oxå. Men hade varit kul o veta, ni som gett ers o har lite äldre barn, har de varit mkt sjuka? Sonen är 3,5 o han fick ers direkt m delammades ca 6 mån o han har inte varit mer sjuk än andra iaf...

• Svar på tråden Ni som inte har ammat - har era barn varit mkt sjuka?
  • Labolina3

jag mår dåligt för att jag inte kan amma men det finns ingen mjölk helt enkelt.... både bb o bvc rådde mig o sluta... Med sonen kämpade jag på i absurdum o mådde kass för det...o lovade mig sj vid ev barn nr 2 att inte göra likadant. Skulle vara omöjligt iofs, för jag gjorde inget annat än o amma, ge ers, pumpa, ge det, amma, ge ers, pumpa, ge det dygnet runt i 6 mån....varken åt el sov knappt. Han var vaken hela tiden, sov i 20min då o då. Nu går det ju inte o kämpa lika mkt eftersom jasg måste o vill ha tid m honom oxå!!!! och eg ser jag väl att ers är det enda möjliga i vår sits men det dåliga samvetet o oron finns ändå där för att jag inte gör det bästa för mitt barn....

Svar på tråden Ni som inte har ammat - har era barn varit mkt sjuka?