• miyouuss

operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!

stor grön drake skrev 2011-02-26 22:37:43 följande:
    och mitt i allt blir jag så jävla glad över att jag fick mina bristningar på mage, lår, rumpa, rygg, bröst och armar som 14-15 åring och hade kommit över mina bekymmer med dem när det var dags för bebis. Jag har upp till revbenen på framsidan. Långt upp mot halsen på brösten. från armbåge till armhåla på insidan av armarna.

Jag har sen länge accepterat att jag är en zebra, och faktiskt, det skulle inte vara värt en plastikoperation för att bli av med dem, de kan ju komma tillbaka när som helst, eftersom man får dem pga hormoner, inte pga att huden töjs/spricker...
    det är ju strunt snack att man får de bara av hormoner, jag vet många unga kvinnor som är fyllda av hormoner hela dagarna och inte en enda bristning på kroppen.. huden spricker för att den töjs ut och inte längre är tillräckligt elastisk för att klara vikten bakom sen att hormoner är bidragande kanske stämmer...
  • miyouuss
    johandra skrev 2011-02-26 22:41:01 följande:
    jag förstår att du tycker det är jobbigt men är det verkligen värt en stor bukoperation med ett jätteärr som följd? Att du får snittet under trosan spelar ju ingen roll,DU kommer ju fortfarande se det varje gång du är naken och då kommer det med all säkerhet se värre ut än bristningarna kommer göra om nåt år eller så när dom blekts...

Själv känner jag faktiskt lite stolthet över mina bristningar...alla kilon som är kvar kan jag ju träna bort (så fort tid o ork finns till det) och hängtuttarna som kom på köpet kan jag ta,inget jag jublar över men dom är så små så det är som det är...men just bristningarna tycker jag ger mig ett OK över att inte vara perfekt i kroppen...efter 3 barn så syns det att man fött barn så jag använder mina bristningar som ursäkt för att resten av hyddan ser ut som den gör haha
    ja det är bra att du känner så:) man ska självklart vara nöjd med sig själv det ökar ju självkänslan:) jag är jätte nöjd med mig själv när jag har kläder på. känner mig fin och snygg och allt, men så fort någon drar upp tröjan för att titta på magen "hur den ser ut efter förlossningen" blir jag en liten mus som springer iväg och gömmer mig. är ju jätte nöjd annars men vikten och formen och utseendet men magen alltså... den gör mig osäker:(
  • miyouuss
    Isabelsmamma skrev 2011-02-26 23:02:53 följande:
    förstår inte ditt problem alls, ser inga bristningar? Du har definitivt problem men av något annat slag
    Herregud du skulle se min kropp efter 2 barn! Tror du verkilgen at du blir lyckligare av att genomgå en stor operation när dina problem är minimala jämfört med andra? Har du gjort efterforskningar? har du någon aning om hur kvinnor kan se ut efter barnfödsel? jämfört med dina problem borde vi ta självmord imorgon!
    Din utseende fixering är inte normal,stackars barn
    SOM SAGT! den bilden på bristningarna var DE FÖRSTA jag fick och inte hur det ser ut nu! och vem F'N har snackat något om självmord?? inte så att jag trivs så lite i mig själv så att jag vill dö LILLA DU! snacka om att du tog åt dig DIREKT...
  • miyouuss
    Kluttis skrev 2011-02-26 23:03:27 följande:
    Jag fick inte heller några bristningar..Men förstår dig..Min största rädsla va bristningar och "häng pattar" lyckades komma undan båda..Jag kunde inte se några bristningar på dig..Men mår man inte bra så ska man göra nåt åt det..Kan man så ska man..Dom kan inte ta bort allt men den huden som dom tar i en buk plastik är ju den överblivna dlarriga el va man ska kalla den..Sen syr dom ihop vid bikini linjen..Dom syr ihop musklerna så du får en platt mage o drar sedan ner huden så mkt som det går..Dock försvinner inte alla bristningar beroende på om du har långa+på sidorna..Kan gissa att det kostar från 40.000 tror jag
    Tack för svaret, det FÖRSTA i den här tråden:)
    den bilden jag la upp var bara en liten bristning, som var den förta jag fick. blev värre sedan.. tur att du har klarat dig, önskar jag med gjort det.:) 
  • miyouuss

detta är förta gången jag visar det för någon (förutom min sambo) bara för att bevisa att det är värre än vad ni tror!
    med blixt och utan blixt. 

går det att göra en varnlig bukoperation och få bort dem? har inte delade magmuskler men man borde väl kunna göra det iaf? det är ju ett skönhetsingrepp och då borde man få göra precis vad man själv vill.
    finns det andra alternativ för mig. för dom ska bort!!
  • miyouuss
    stor grön drake skrev 2011-02-28 20:45:26 följande:
    Det där är faktiskt mindre än jag trodde av din beskrivning i TS.
    Kolla upp laserblekning som flera i tråden tipsat dig om, men antagligen behöver du vänta tills de slutat vara röda. Min personiga åsikt är fortfarande att du ska förlika dig med dem, om 2 år kommer de att vara vita och knappt synnas alls. Men som sagt, ska du med våld ha bort dem kör på laser istället för operation.
    men det spelar ingen roll om de inte syns, för jag kan fortfarande känna dom och huden är fortfarande lös just där. 
  • miyouuss
    Smulan87 skrev 2011-02-28 21:16:47 följande:
    men för fan.. min mage HÄNGER för fan ner? de där kommer du INTE få beviljat, utan du får betala dom små räda strecken själv.
    jag hade tänkt att betala det själv! det var vad min fråga i tråden hanlade om, vad det kostar och var
  • miyouuss
    Smulan87 skrev 2011-02-28 21:32:42 följande:
    Något att bita i TS. Jag är 171 lång, v'gde 62 när jag blev gravid med sonen. var SKITSMAL som ni ser till bilden längst ner i högra hörnet. och de andra bilderna är 2-4 mån efter. DET är bristningar att må dåligt över.

http://www.familjeliv.se/hem/smulan87/gallery/phpiawk96.jpg
    jag förstår dig, men om du har rätt att må dåligt över dina som kanske är fler så har jag rätt att må dåligt över mina som är färre, jag tycker inte att de pryder min mage och jag trivs inte med det.
  • miyouuss
    La Lola skrev 2011-02-28 22:20:47 följande:
    De syns ju inte...?
    Jobba på ett bättre självförtroende istället.
    som sagt för mig syns dom och självförtroeendet är det inge fel på
  • miyouuss
    Obsidiana skrev 2011-02-28 22:33:49 följande:
    Jag har värre bristningar än TS och jag har inte ens något fint (som ett barn) att skylla på. Hade jättesnygga (sarkastisk) "eldslågor" från låren, upp över höfterna till midjan som dock bleknade och i stort sett försvann när jag hade gått ned i vikt och höll mig där ett tag. Sen har man börjat på Sveriges tuffaste gymnasielinje och har en hel del nyttig nattamat som choklad och cola att tacka för de nya fina flammorna över magen.

Som alla andra säger TS, ta det lugnt och låt de läka ut. De är inte så farliga till att börja med.
    det har läkt, det är ett halvår sen jag fick barn. 
  • miyouuss
    stor grön drake skrev 2011-02-28 21:11:35 följande:
    men snälla du!
    Att huden är lös har ju inget med bristningarna att göra! Det tar helt enkelt tid för huden att dra ihop sig efter en graviditet. Det är samma efter att man gått ner mycket i vikt, det tar tid.
    Planerar du fler barn är det verkligen inte att rekomendera att operera eftersom det minskar elasticiteten, och kommer ge mer lös hud nästa gång, eftersom det som finns kvar övertänjs mera.
    Kolla upp produkter typ "belly-bandit" som sägs ha positiv verkan på hudens återhämtningsprocess, bristningarna och lös hud är två helt olika problem.
    Och ett operationsärr kommer kännas -väldigt- mycket mer än vad bristningar gör, mina känns i dagsläget inte alls, men de är sen igen helt läkta .
    men alltså vad är det ni inte förstår. jag ska inte ha fler barn, även om jag vill det. jag går inte igenom en förlossning till pga mina komlikationer. isf skulle det bli snitt och det vill jag inte häller. så nu vill jag ha den kropp jag känner tillhör mig. detta handlar inte om mitt barn jag älskar min dotter över allt annat i hela världen och jag vet att bristningarna kom dit av en god orsak och nu vill jag inte ha dom kvar då kan jag väl få ta bort dom om det inte stör er så MYCKET
  • miyouuss
    Mina3älsklingar skrev 2011-03-01 01:06:05 följande:
    ts bry dig inte om de bara, vissa kan bara inte låta bli. man kan ju inte säga ja har de värre än dig så nu SKA du inte må dåligt, går liksom inte att jämföra sånt. själv har ja massor av bristningar på magen som faktiskt inte går att räkna å skulle bara DRÖMMA om att ha din mage mn förstå ju att du vill få bort de för för dig e de ju mycket. men tänkte själv prova de som "andra2"gjort å hoppas på ett bra resultat,kansk du oxå borde prova de,hade ju varit synd å förstöra din annars väldigt fina mage me ett stort ärr efter operationen.
    Tack så himla mycket för ditt förstånd! och tack för komplimangerna även om det inte är till mycket tröst. jag känner bara att detta är något jag vill bli av med, och det handlar om mig och inte om det finns andra som har mer än mig. dermaroller verkar bra, jag ska nog kanske prova det först innan jag ger mig in på något stort. :)
  • miyouuss
    Lindreas skrev 2011-03-01 22:37:36 följande:
    Ett halvår är tyvärr ingenting alls. Du läste inte mitt första inlägg till dig eller?
    jo jag läste detta:
    Det jag tänker på är att det inte är så länge sen du fick barn, och jag är osäker på om någon läkare ens vill göra en operation på dig såhär "snart" efter graviditeten. Man brukar väl säga att man ska ge kroppen ett år ungefär för att återhämta sig? 9 månader upp - 9 månader ner sa min barnmorska angående vikten, så jag kan tänka mig att detsamma gäller annat.

Jag förstår att du inte tycker det är kul med bristningar, jag gillar inte heller mina, men jag tänker ge det några år, och när jag är klar med barnafödandet så kan jag känna efter hur det känns då. Men jag tycker du ska konsultera olika plastikirurger och fråga vad de tycker, be om priser och så, så får du nog bäst svar. Det är bara du som kan avgöra om du vill göra en operation, jag tror att du är fin precis som du är, men du ska må bra också. Se till att du är påläst om eventuella komplikationer också, så du inte blir besviken om resultatet blir en mage som ser ännu värre ut.
  • miyouuss

hej igen allihopa! jag har köpt en dermaroller, har hitills behandlat 3 gånger, jag ser förbättring redan, men de är inte borta, så hur lång tid ska det ta? eller försvinner dom någonsin helt?

• miyouuss
    Mina3älsklingar skrev 2011-03-08 22:30:46 följande:
    men gud va kul att de blev en förändring iaf, hörde att man skulle hålla på i flera månader men bara några gånger i veckan. var köpte du de å vad kostade de,vill oxå köpa=)
    Jag beställde min på tradera. men de finns även på blocket. finns säkert fler ställen men priserna varrierar massor, tradera var billigt. fick min för 249 med frakt.
    jag har bara gjort  det 3 gånger på en vecka nu, och man skulle göra det max 5gg första veckan sen låta huden vila 3 veckor och sen göra det igen. 
  • miyouuss
    Nostalgitripp skrev 2011-04-21 20:22:08 följande:
    Hur går det, händer det något? :)
    det går väldigt bra:) jag är nöjd med resultatet hitills men det är inte färdigt än. jag ska bifoga en bild:)

jag började med 1,0 men insåg att den inte tog på det djupaste så nu använder jag 2,5
    har dessutom gått ner lite i vikt så det gör också att bristningarna inte syns lika mycket. 
Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!