• Bling

operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!

Jag fick både bristningar och hängpattar Är INTE glad över det... Och mina bristningar är många, röda och stora. Långt värre än t.ex. de kvinnor som visat sina "hemska magar med bristningar" i sådana där tröttsamma "jag-är-stolt-över-min-kropp-efter-förlossningen-reportage". Jag kan inte se hur man någonin skulle kunna operera bort mina - då skulle jag få transplantera hud eller dra ner naveln till bikinilinjen... Bristningarna har blekts sedan andra barnet föddes (ett år sedan). Har hört att de blir mycket värre om man solar dem, att man ska vänta med att sola minst ett år för att undvika att "ärren" permanentas/blir värre.... Det är definitivt hormonellt, jag gick inte upp mycket, vet de som gått upp betydligt mer och inte fått några alls. För lite kollagen läste jag nånstans... Jag har långa och många på insidan av låren samt på brösten också...

Måste fråga också - VEM drar upp din tröja och vill kolla hur din mage ser ut efter förlossningen? Jag hade blivit fly förbannad!!!!

Självförstår jag att jag får lära mig leva med zebraränderna... Magen är fin i övrigt, platt och hyggliga magmuskler igen... Men huden är ju "förstörd". Brösten funmderar jag på att göra något åt dock... Sorgligt, men jag förstår dig TS. Det är en utseendefixerad värld vi lever i och alla har så mycket åsikter om kvinnors (speciellt de som fött barns) kroppar. Sjukt.

Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!