Inlägg från: rajtantajtan500511 |Visa alla inlägg
  • rajtantajtan500511

operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!

miyouuss skrev 2011-02-26 23:14:36 följande:
    det är ju strunt snack att man får de bara av hormoner, jag vet många unga kvinnor som är fyllda av hormoner hela dagarna och inte en enda bristning på kroppen.. huden spricker för att den töjs ut och inte längre är tillräckligt elastisk för att klara vikten bakom sen att hormoner är bidragande kanske stämmer...
    Att huden inte är tillräckligt elastisk beror på ett hormon som tillhör Glucocorticoidgruppen, det vill säga ett steroidhormon, som man har olika mycket av. Bara för man har mycket hormoner betyder inte att man har mycket av just dessa.hormon. Skulle det bero på att huden tänjs ut som du påstår utan att det är någon mer faktor, eller egentlig faktor, bakom hade man fått bristningar i huden av "tusen nålar".
  • rajtantajtan500511

Har du prövat microneedling?  Någon som har provat med bra resultat? LPG har minskat mina bristningar, de är hälften så breda.

• rajtantajtan500511
    Cloudy skrev 2011-02-27 11:22:23 följande:
    Vet du det eller tror du det? Att det skulle handla om hormoner alltså? Länka gärna till något läsbart isåfall för det är något jag inte hört talas om förr.

Jag har inga bristningar och om din teori skulle stämma så skulle jag ju fått det nu med tredje eftersom jag har en helt annorlunda graviditet denna gång.
    Du kan  ju för enkelhetens skull klicka på länken ovanför där står bland annat: 

"Kan jag göra någor för att förebygga så jag slipper få bristningar?

Det är inte så enkelt att förebygga bristningar.
    Många faktorer är svåra för att inte säga omöjliga att råda över

Genetiska faktorer Hormonförändringar Läkemedel som cortison"

Att cortison kan ge upphov till bristningar är ju inte så konstigt eftersom det påverkar hudens elastiska förmåga.

Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!