• Jahajaj

operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!

miyouuss skrev 2011-02-26 22:07:21 följande:
    jag har fått råd om att sola så att dom neutaliseras, och visst de syns inte sådär jätte mycket längre, men jag ser dom och känner dom och trivs inte alls.
    Vem fick du rådet av om man får fråga?
  • Jahajaj
    miyouuss skrev 2011-02-26 22:31:53 följande:
    jag fick höra det lite överallt, bla BM, vänner. även läst det. iaf att de skulle synas mindre
    Aha! Har undrat om det var OK att sola...alla verkar säga olika...
    Hur ser bristningarna ut nu då? De såg inte så farliga ut på bilden tycker jag? =) Mina blev illröda...
  • Jahajaj
    miyouuss skrev 2011-02-26 23:11:35 följande:
    på bilden var det bara de 2-3 första bristningarna, de blev bredare och fler senare men det har jag ju inga bilder på. är inte direkt så att jag skulle vilja fota dem nu. men det är ju inte så farligt som jag har sätt på andra, det är kanske 15 st sammanlagt, mäst på min vänstra sida...
    5 st på högra och 10 på vänstra.
    har inga bristningar över naveln högt upp på magen utan bara längst ner. så därför tänkte jag att det kanske skulle vara lättare med en operation pga det. 
    Aha... tror dock att det kommer att bli mycket bättre...på din sida står det att du fick barn för bara ungefär ett halvår sedan?
    Många får ju bristningar i pubertets-ålder och de brukar ju blekna med tiden, det gör säkert de från graviditeten med, hoppas man :)
  • Jahajaj

När överskottshuden opereras bort vid en bukplastik försvinner ju även bristningar... eftersom du hade enbart nedanför naveln tror jag att en liten bukplastik skulle räcka gott...då fokuseras det på området nedanför naveln och då behövs det nog inte heller en "ny navel" som görs vid en fullständig...

Jag skulle tro att de kommer råda dig att vänta ett tag för att se om de förvinner av sig själv, man brukar ju få prata med en psykolog innan kosmetiska ingrepp för att veta att orsaken är "den rätta" och inte bra bara bra för tillfället... om man nyligen genomgått en graviditet så rekommenderar nog de flesta seriösa att du ska vänta ett tag... Rekommenderar att du går på en konsultation, som ofta är gratis...då får du experters syn på saken!

• Jahajaj
    Lyckligajag78 skrev 2011-03-01 13:55:20 följande:
    Testa dermastamp som är snäppet bättre än dermaroller. Mina bristningar är nästan helt borta, helt fantastiskt!
    Gör det ont med dermastamp?
Svar på tråden operera bort bristningar på mage! jag står inte ut!