Inlägg från: LivL |Visa alla inlägg
  • LivL

Varför väljer man frivilligt bort barn?

Anova skrev 2011-03-06 15:01:51 följande:
    Om jag väljer bort barn för att jag vill göra själviska handlingar så är det väl ingen som missgynnas, ett ofött barn missgynnas väl aldrig av mina livsval? Därmed är det inte egoistiskt.
  • LivL
    jaghopparhögt skrev 2011-03-06 16:15:51 följande:
    För att man har ett bättre liv utan barn?
    Heja! Skål
  • LivL
    Puggan skrev 2011-03-07 10:36:05 följande:
    Jag har inte velat ha barn, ska dock ha nu p.g.a min mans övertalningesförmåga.
    Valde bort barn då jag inte tycker det skulle passa mig..
    Tycker det är mer egoistiskt att skaffa barn än att inte göra det, du skaffar ju barn endast för din egna skull, ett barn får inte välja om det ska födas eller inte...
    Vaa, skaffar du barn fast du inte vill??? 
  • LivL

Det är det allra bästa- deltidsbarnen! Och vi kan finnas där när de behöver oss för vi kan släppa allt och hjälpa andra.
    Min faster har inga barn. Det var så härligt att ha henne, särskilt när jag var tonåring. Hon är över 50 år nu, och säger att hon är glad att hon inte skaffade barn och ångrar sig INTE.

• LivL

Men USCH!!! Är jag den enda som läser den här tråden och äcklas mer eller mindre över vissa grejer?? Detta är verkligen ingenting jag är sugen på, hemskt! Tack till den här tråden som fått mig ännu mer övertygad om att jag valt rätt.

www.familjeliv.se/Forum-25-97/m50240369-4.html

(hoppas länken funkar...) 

• LivL
    LivL skrev 2011-03-12 09:13:01 följande:
    Men USCH!!! Är jag den enda som läser den här tråden och äcklas mer eller mindre över vissa grejer?? Detta är verkligen ingenting jag är sugen på, hemskt! Tack till den här tråden som fått mig ännu mer övertygad om att jag valt rätt.

www.familjeliv.se/Forum-25-97/m50240369-4.htm...

(hoppas länken funkar...) 
    "Du vet att du är mamma när... 
    -ditt barn bajsar, du öppnar blöjan och utbrister glatt "nämen har Du gjort en sån Fiiiin Bajs?"

Kräks
  • LivL
    Thursday skrev 2011-03-12 10:08:03 följande:
    Tycker du att det vore bättre att skuldbelägga sitt barn och inpränta i dem redan från start att naturliga kroppsfunktioner är äckliga och vidriga och göra dem till hämmade, förstoppade stackare?

P.S. Det finns lika många mammor som det finns mammor. D.S.
    Det har inget med barnen i sig att göra! Men JAG vill inte leva så. Verkligen inget jag är intresserad av.
    Muriel skrev 2011-03-12 10:11:18 följande:
    Oooook...Jag skulle kunna säga att jag äcklas av väldigt många trådar angående föräldraskap härinne på familjeliv, men är det inte trevligare att respektera varandras val?
    Vad, mer specifikt, är det du äcklas av i den här tråden?
    Själva livet med barn. Det är inget för MIG. Såna saker som nämns i den tråden är en av anledningarna till att jag inte vill ha barn.

• LivL
    Thursday skrev 2011-03-12 21:20:51 följande:
    Fast nu börjar du, enligt min mening, närma dig gränsen för en mogen argumentation. Vi snackar om en "humor"tråd på FL där en ganska begränsad skara människor försöker göra sig roliga genom att överdriva sina vardagssituationer. Det vimlar av föräldrar därute som både kammar sig och tar på sig en ren tröja innan de lämnar hemmet, aldrig skulle yttra något som "tröjis" och klämmer aningen mer svårsmälta saker än Max Potta på pendeltåget.
    Ja, jag VET att det är en humortråd!
    Jag vet också att vissa saker stämmer helt överens med verkligheten. 
  • LivL
    Thursday skrev 2011-03-13 14:11:38 följande:
    Fast din poäng borde då snarare vara att "Jag inser att JAG riskerar att falla ner till träskets absoluta nollpunkt om JAG skaffar barn och jag vill bespara mig förnedringen." och inte "Gud, vad jag äcklas av ALLA FÖRÄLDRAR." eftersom det helt enkelt inte är sant att föräldrar i allmänhet beter sig på det sätt du pekar ut som orsaken till att inte skaffa barn.
    Ok, sorry om jag gjorde någon ledsen.  Men jag vill verkligen inte bli en "sån". Råkar kalla sin partner "pappa"... Inte alla exempel var hemska, men vissa.

En sak jag funderat på... Man får tydligen inte säga att barn förstör ens liv, som så många blivande pappor som ber och bönar tjejen att göra abort.
    Tror inte alla tänker på att barn visst förstör ens liv, MITT liv som JAG drömmer om och planerar. Hade jag kommit på nu att jag är gravid i vecka 36 hade det verkligen förstört mitt liv! Det kan jag iofs inte veta nu, och jag hade självklart älskat barnet, men inget hade blivit som jag någonsin drömt om.
  • LivL
    holy shit skrev 2011-03-15 10:26:32 följande:
    Och givetvis tror jag att man kan leva ett bra liv utan att ha barn. Att ha barn har aldrig varit ett självändamål för mig, skaffa barn kan vilken idiot som helst göra. Att bli en bra förälder kräver dock mer än så.
    Mycket bra skrivet! Det är liksom inget achievement att skaffa barn. Däremot sjysst utbildning, jobb, vältränad kropp, spara ihop till en resa, ta sig tid att skämma bort sina gamla föräldrar etc etc etc.
  • LivL

Ja, men just att göra ett barn kan ju vem som helst. Gå och bli på smällen är ju oftast lite lättare än att bli professor.

Men jo, uppfostra barn är nåt helt annat. Och det är tyvärr långt ifrån alla som klarar det bra.

Jag tycker jag har uppnått något om jag kan övertala min systerdotter att Hannah Montana är skit och att man ska vara tacksam för saker som vatten i kranen.

• LivL
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-19 01:13:38 följande:
    Varje karl som inte tar ut föräldrarledighet bevisar motsatsen.
  • LivL
    Ginevra skrev 2011-03-20 10:40:28 följande:
    Jag är själv lite tveksam till att skaffa barn, dels för att jag inte är särskilt förtjust i barn över lag, dels för att jag är paniskt rädd för graviditet och förlossning. Något som bidragit till min negativa inställning är alla trådar här på FL där folk envist hävdar att andra måste stå ut med deras barns störande beteende i de mest olämpliga sammanhang som innefattar alltifrån bröllop till kontorsarbetsplatser. Att läsa sådant gör mig verkligen spyfärdig inför hela fenomenet "barn och föräldrar".
    Så känner jag också! Har dock aldrig läst om någon annan som tänker så. Skönt att man inte är ensam.
Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?