• asteri

Vi älskar Koh Lanta, behöver tips på annat resmål i Thailand

Jag skulle rekommendera Koh Chang och kombinera med Koh Maak som är lätt att ta sig till från Chang och skitmysigt. Där kan vi snacka lugn men ändå organiserat för barnfamiljer. Har även varit på Koh Lanta men jag tycker det var för turistigt. På Chang finns både och, White Sand Beach är den turistigaste stranden där jag nog inte skulle välja att bo förut, men nu när vi väntar barn skulle jag kanske hellre bo där eftersom det är mer organiserat.
    Koh Maak är en pärla som har lämnat spår i mitt hjärta. Troligtvis kommer vi åka dit inom ett år med nya bebisen :)

• asteri

Ganska nära Kambodja. Man kan flyga från Bangkok till Trat som ligger jättenära Koh Chang och från den flygplatsen köpa biljetter med minibuss som följer med på färjan och kör en hela vägen till det hotell man vill bo på. Superenkelt. Dessutom stor ö med mycket att se och otroigt vackert och bergigt.

• asteri

Måste tillägga att man antagligen måste ta med blöjor och barnmat (om man behöver) till Maak eftersom det inte fanns någon bra supermarket när jag var där sist (2008).

• asteri

Koh Lipe är mysigt. Jättemysigt. Men vi hade en helvetes båtfärd dit som jag aldrig skulle göra om och definitivt inte med barn! Genomblöta iskalla och livrädda var vi när vi kom fram. Alldeles för mycket folk på båten och halvt storm.
    I så fall om det går någon färja nu för tiden som är mer stabil än speedboat. Detta var dessutom en lite större speedboat.
    Jag tror det blir Koh Chang vi satsar på nästa gång med bebisen. Som Ewima säger, inte för turistigt. Men ändå jätteorganiserat och lite mer civiliserat än småöarna. Fast som sagt... glöm inte att besöka Koh Maak också i så fall.

Svar på tråden Vi älskar Koh Lanta, behöver tips på annat resmål i Thailand