• snooslove

Hemmafru/hemmaman, vad tycker ni?

För mig känns det hemskt att min dotter skulle spendera verje dag i alla dessa timmar på dagis och man hinner knappt va med dem.. Så min dotter är 2 och ett halvt går ej dagis än, i sommar ska min mamma bli dagmamma så ska jag ha inringingsjobb. jag kanske jobbar hela veckan någon gång andra kanske bara 2 dagar så jag får mer möjlighet att vara med mitt barn och jag känner mig tryggare med min mamma som dagmamma på 45 år än okända människor som har han om 15 andra ungar. men hon kommer ändå gå på dagis 9 timmar i veckan och andra aktiviteter och detta känns som det ultimata för mig. så jag tycker kan man vara hemmafru så är ju det underbart :)..

• snooslove
    QueenK skrev 2011-02-24 21:55:13 följande:
    Jag tycker självklart att alla har rätt att välja hur de vill leva sina liv. Vill man vara hemmafru eller hemmaman så varsegod liksom. Men det jag inte förstår är varför det nästan alltid är ju kvinnan som vill vara hemma, och inte mannen? Nu pratar jag inte om den vanliga föräldraledigheten utan efteråt. De flesta håller ju med om att båda ska ha det alternativet. Men hur många känner en man som är hemmaman och varit i det tja, säg, 10 år? Hur många kvinnor här skulle gå med på att ha sin man hemma så länge han känner för det medans ni jobbar?
    Varför jag går hemma och inte min kille är för att jag skulle aldrig få ett såpass välbetalt jobb som han för jag är bara undersköterska och skulle kanske tjäna 10.000 i mån medans han kan tjäna upp till 25.000 så då e de mer rimligt att han jobbar än jag annars skulle jag inte säga att han inte fick om jag kunde komma upp i den summan :)..
    Och jag tror att de är så för många att mannen tjänar mer och då blir de ekonomiskt bättre med mamman hemma. :).
Svar på tråden Hemmafru/hemmaman, vad tycker ni?