Inlägg från: Milkina cerka |Visa alla inlägg
  • Milkina cerka

Hemmafru/hemmaman, vad tycker ni?

Alt. 1 så klart!
    Har efter egna erfarenheter valt bort dagis/fritids för våra barn o. är hemma sedan nio år tillbaka ungefär.
    Är fullständigt övertygad om att det varit det bästa alt. för just våra barn, även om jag förstår att andra gör andra val på andra grunder än våra.

.. när grisar flyger kan ni få kor.. - Ge mig en gris så ska jag kasta den..(från
  • Milkina cerka
    saxon skrev 2011-02-24 00:24:05 följande:
    Ok, om hans företag har så små marginaler så kommer han att få det tufft framöver om det blir sämre tider. Men ok, fine. Du vet bäst hur det funkar i din mans företag, men tyvärr tror jag faktiskt inte att det förhåller sig så som han får det att låta. Konstigt är det att så många kvinnors företag håller i tuffa tider (som under barnledighet) men inte männens. Driver vi kvinnor företagen mer effektivt, eller vad är det frågan om? Tror inte det, utan det är viljan det handlar om.

Nu är klockan mycket och jag måste sova.
    Inte för att vara elak eller lägga mig i.. men driver verkligen män o. kvinnor samma slags företag?
    Har själv man som är företagare o. i den branschen är det kunden som bestämmer när ett arbete ska göras o. inte han, för att ta ett ex.
    .. när grisar flyger kan ni få kor.. - Ge mig en gris så ska jag kasta den..(från kate plus8) TLC idag..
Svar på tråden Hemmafru/hemmaman, vad tycker ni?