• Kallfront

Spruta i låret?

Jag fick mitt första barn för snart fyra veckor sedan. Förlossningen gick bra och snabbt (3 h 45 min) och det var inga problem att få ut moderkakan osv. Efter förlossningen fick jag en spruta i låret. Det var livmodersammandragandemedel sa barnmorskan. Det gjorde svinont med en spruta mitt i lårmuskeln och jag har fortfarande ont.

Ett stort område (kanske 15*10 cm) på låret är liksom domnat och jag har ingen känsel i huden där. Dessutom känns det ont i muskulaturen under, och det känns konstigt när jag går.

Är det någon här osm har upplevt samma sak? Jag trodde att alla fick den här sprutan efter förlossningen, men ingen av mina vänner har fått den. Har inte fått ut min förlossningsjournal så jag vet faktiskt inte ens varför jag fick den.

Har förstås tänkt fråga på BVC om detta men glömmer hela tiden bort det.

• Svar på tråden Spruta i låret?
  • Nessan22

Jag fick min i armen. Hade ingen kanyl eller nåt innan. Men konstigt att du inte fått din journal. Den fick iaf jag när vi åkte hem från BB.

Miguel 11-01-05 <3
  • NovemberMommy
    Nessan22 skrev 2011-02-24 15:59:46 följande:
    Jag fick min i armen. Hade ingen kanyl eller nåt innan. Men konstigt att du inte fått din journal. Den fick iaf jag när vi åkte hem från BB.
    jag fick min på efterkontrollen. det är nog lite olika på olika ställen.
  • lillafruluva

Jag har exakt samma.
    Födde mitt femte barn i december och fick spruta i låret efteråt. Det gör fortfarande ont i låret och sticker till några gånger om dagen. Det är ömt över hela låret med. Måste kanske kolla upp det nu, det är ju tre månader sen nu!

• Xofina

Jag fick livmodersammandragande medel genom nålen i handen efteråt. (fick värkstimulerande under förlossningen)

• älskarlivet81

Jag fick ingen spruta i benet och ingen annanstans heller.. Det skulle jag kommit ihåg. Däremot fick ju bebisen i låret har jag för mig, men det var ju en annan spruta.

• Kallfront

Nu har det gått snart 10 veckor sedan förlossningen och jag har fortfarande samma problem. Tog upp det med BM på efterkontrollen och hon sa att jag kan söka läkare om det inte gått över om några månader. Hon trodde dock inte att läkaren kan göra något åt det. Har fortfarande känselbortfall i huden och värk i muskulaturen under.

Fick inte min journal på efterkontrollen heller, då BM sa att hon endast kan läsa den, inte skriva ut den. Måste kontakta förlossningen om jag vill ha den. De måste ha glömt ge mig den förut.

Svar på tråden Spruta i låret?