Inlägg från: Anonym (usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (usch)

Hennes 1åring kan inte sitta!!!!

anne h skrev 2011-02-24 15:22:57 följande:
    JAg är inte "utbildad" inom det" däremot HAR jag barn med DS.
    Jag känner även massor med både barn och vuxna med DS, av dem FINNS det faktiskt några som det inte, repeterar INTE syns överhuvudtaget på.

Hur tror du det kommer sig annars att även den mest erfarna läkare kan missa att ett barn på 3½ ÅR har DS? FÖr att det "syns" "LITE"?..  
    Det där stämmer inte.
  • Anonym (usch)
    anne h skrev 2011-02-24 16:19:51 följande:
    Vad är det som inte stämmer med det jag skrev?
    Allt. Nu återgår jag till ts fråga.
  • Anonym (usch)
    anne h skrev 2011-02-24 16:38:57 följande:
    oj! Så du menar att jag INTE har barn med DS.. jag har alltså aldrig fött mitt barn.. oj.. igen..

Uppriktigt, du har inte en aning om något som har med DS att göra va, du ger verkligen inte uttryck av att ha någon som helst kunskap när jag läser det du skriver, tvärtom ger du endast en bild av fördomar.

Ang TS; Hon har inte en aning om vad som fattas detta barn, om det nu skulle vara något.
    Det är troligtvis inte DS eftersom det är ytterst  få som har DS, skulle barnet ha en utv st så vet ju du som "pedagog" att chansen är betydligt större för att ha något annat än DS i det läget.
    Däremot är DS att föredra framför mycket annat som inte syns.

Jag skulle ALDRIG delge en "bekant" som TS ifall mitt barn har några svårigheter, inte med den inställlning hon har. 
    Lite får du väl sålla. Varför skulle inte barnet kunna ha ds bara för att det är få som har det? Och FÅ är det inte.
  • Anonym (usch)
    PennyD skrev 2011-02-24 16:46:50 följande:
    Jag förstår att dte är jobbigt att gå arbetslös, men ett pris värt att betala för att sätta barnen i första rummet. Jag vill inte att en människa som vanvårdar sina egna barn tar hand om mitt barn på dagarna.

Om man blivit anmäld utan uppföljning står det inte i pappren som arbetsgivaren kan se.

Om ett barn bara är sent i utvecklingen gör heller inte socialen någon vidare utredning.
    JOBBIGT att gå arbetslös? Det handlar om nån vars försörjning ryker i upp mot 1 år. Nu anmäls ju en hel del helt oskyldiga.
  • Anonym (usch)
    PennyD skrev 2011-02-24 17:30:33 följande:
    De som anmäls och är skuldfria har heller inget att oroa sig för. Så vad finns det att förlora? Möjligtvis någons heder, men det är barnen värda, menar jag.
    Du läste inte vad jag skrev. Soc kan utreda även om man är oskyldig. Betalar du den förlorade inkomsten i 1 år till dem då? Handlar inte heder, utan att bli förnedrad, för att andra lägger sig i o påstår att de är oroliga, men de vill bara jävlas pga. andra inte lever som de.
  • Anonym (usch)
    PennyD skrev 2011-02-24 17:30:33 följande:
    De som anmäls och är skuldfria har heller inget att oroa sig för. Så vad finns det att förlora? Möjligtvis någons heder, men det är barnen värda, menar jag.
    Och soc kan också jävlas med folk o utöva maktmissbruk.
  • Anonym (usch)
    anne h skrev 2011-02-24 17:15:56 följande:
    Lite får du väl läsa av det jag skriver; "det är TROLIGTVIS inte DS" skriver jag
    Läs om, läs rätt!

Vet du hur många med DS det finns? Hur många som föds varje år? Hur många med övriga utv st som finns i landet? Nej, troligtvis INTE, lika troligtvis INTE som du vet något om DS som är relevant och inte fördomar, för hade du vetat något om utv st så skulle du vetat att det är precis som jag skriver få, ja.  

Men det är klart; ska vi gå efter det du "vet" så kan ju barnet faktiskt inte ha DS för då skulle TS sett det...? eh.. du emotsäger dig själv här, faktiskt. 
    Har ett barn med autism o utv.störning o har jobbat mycket med ds, så coola ner.
  • Anonym (usch)
    PennyD skrev 2011-02-25 12:35:33 följande:
    Rätta mig om jag har fel, eller är det möjligtvis så att det skiljer sig kommuner åt, men man blir inte avstängd från sitt jobb under en utredning, utan endast om utredning bevisar att man gjort någon illa?

Hur socialen jobbar är en sak, intentionerna hos den som anmäler är en annan. Vad vet du om vilka intentioner andra har som kontakter socialtjänsten för att de oroar sig för ett barn?

En trist människosyn tycker jag att det är, om man utgår från att andra medmänniskor vill jävlas. Dessutom kan du nog återigen vara lugn, för en människa som är så funtad att den ringer socialtjänsten för att jävlas, den tar de sannolikt inte heller på allvar.
    Jo, man blir avstängd medan utredning pågår. Tyvärr finns de som anmäler, för att de inte kan se att andra sätt att leva än deras eget är okej. Och det finns de som är jäkligt duktiga på att få soc att tro saker.
  • Anonym (usch)
    PennyD skrev 2011-02-25 12:30:34 följande:
    Liksom alla människor ja. Men det är väl inte lönt att ge upp hjälpen från läkare, socialtjänsten, förskolelärare etc bara för att de kan vara idioter?
    Därför ska man inte anmäla omdet inte är solklart att barnet far illa.
  • Anonym (usch)
    Lady without tattoo skrev 2011-02-25 13:08:48 följande:
    Vd har du med hennes barn att göra? Fråga din vän st direkt isf det är ärligare.
    Precis. Barnet far inte illa.
  • Anonym (usch)
    Anonym (usch) skrev 2011-02-25 13:10:48 följande:
    Precis. Barnet far inte illa.
    Om de går till BVC eller annan läkare förstås.
  • Anonym (usch)
    Anonym (hmm) skrev 2011-03-02 18:29:04 följande:
    Jag har inte läst hela tråden men däremot en kommentar där det stod att man får käanslan av "sköt ditt"
    Tycker det är sjukt att man är så pass "insatt" så att man vet att hon inte gör nått med sitt barn på dagarna, men ändå inte vågar säga till eller kanske fråga på något bra sätt... det kanske ligger nån underliggande sjukdom eller vad som helst....
    Som folk "snackar" skit om ungar som kan ligga och skrika på Ica.. att mamman inte tar hand om sitt barn och att barnet är ouppfostrat eller vad som helst... men barnet kan kan adhd eller autism eller någonting man absolut inte har koll på .... Så jag tycker nog du ska fråga henne ....
    Man måste inte göra särskilt mycket med en ettåring för att den ska va nöjd.
  • Anonym (usch)
    PennyD skrev 2011-03-02 19:56:29 följande:
    Själv tycker jag allas barn angår alla. Kan inte se hur de inte gör det.
    Då är det tur att du inte har med mig att göra. Barnet far inte illa.
  • Anonym (usch)
    PennyD skrev 2011-03-02 19:59:31 följande:
    Även välmående barn angår mig. Och uppenbarligen har jag med dig att göra.
    Du har inte med mina barn att göra.
  • Anonym (usch)
    PennyD skrev 2011-03-03 20:07:25 följande:
    Det återstår att se. I mina ögon har jag redan det, på ett litet indirekt vis. För vi alla utgör varandras miljö och fostrar varandras och våra barns framtida miljö.
    Nej, inte så länge de inte far illa.
Svar på tråden Hennes 1åring kan inte sitta!!!!