Ormar...
Är det bara jag som älskar reptiler i allmänhet och ormar i synnerhet? Vi har hela huset fullt redan och jag vill bara ha fler och fler och fler...
Det måste väl finnas nån mer?
Är det bara jag som älskar reptiler i allmänhet och ormar i synnerhet? Vi har hela huset fullt redan och jag vill bara ha fler och fler och fler...
Det måste väl finnas nån mer?
Jag, fast jag vill inte ha några djur hemma.
Kul! Har du någon speciell favorit? Och varför vill du inte ha någon hemma? Suveränt med terrarium att titta på när det suger på TV
Ansvaret, jag vill ha kvar friheten att kunna dra iväg på en minisemester eller så utan att behöva oroa mig. Nu vet jag att ormar och ödlor skulle klara en weekend ensamma om man har timer på lysena och de är nymatade för de äter ju inte jätteofta. Men jag skulle ändå inte kunna slappna av. Sen jobbar jag extra på ett ställe där det finns ormar och ödlor så jag får nog av maten och kelandet där. Sen brukar jag komma in extra under påsken då terrariesällskapet i östergötland visar upp sina privata små kelgrisar. Jag är fascinerad och det är häftigt att de är så olika, först tror man att de är själlösa klumpar utan personlighet men så är det ju absolut inte och den ena reptilen är inte den andra lik.
Jag älskar oxå reptiler..
Skulle vilja ha en orm eller ödlor.. fast då flyr min sambo från mig o de vill jag inte
Åker hem till brorsan ibland o kelar med hans ödlor
Emma: Var jobbar du då? I djurbutik? Och att dom har olika personligheter skriver jag under på. Vi har allt mellan ett litet charmtroll med massor av humor till en riktig bitter f*tta som du verkligen inte vill ha som ovän
Lovely: Det där problemet med sambon går att jobba bort, tro mej, jag har ett levande bevis här hemma. Han tyckte verkligen att dom var obehagliga/äckliga/vidriga/you name it. Idag är de flesta av våra ormar hans inköp...När han löper amok i säljes-annonserna brukar jag påminna honom om att han faktiskt inte alls tycker om ormar
Nope du är inte ensam om det hihi .. För här har du en till som älskar ormar, som har gjort det väldigt länge nu.. Kan säga att jag e nog den enda i min familj som gör det :P.. Jag funderar på att skaffa mig en Majs Orm sen nångång .. Visst jag har aldrig haft orm förut. Men jag umgicks med en kille förut som hade typ 6 ormar i sin lilla 1:a .. Tack vare han så lärde jag mig att ge dem mat m.m..
MyAngel: Kul! Hoppas du lyckas få din majsorm vad det lider
Här hemma finns följande:
5 Majsormar (2 Viltfärgade, 2 Candy Cane-morfer, och 1 Amel-morf)
6 Mjölksnokar (1 Honduras, 2 Campelli, 1 Nelsoni, 1 ClownKing och 1 Sinaloa)
7 Mexikanska Kungssnokar (1 Nigrita (Svart) 1 Mexicana (Gråbandad) 4 Thayeri (Variabel) och 1 Alterna)
1 Kalifornisk Kungssnok
2 Boa Constrictor (Kungsboa)
1 Morelia spilota cheynei (Djungelrutpyton)
1 Philodryas baroni (Argentinsk busksnok)
+ 2 leopardgecko och 1 skäggagam
Sen måste jag ju erkänna att önskelistan på blivande ormar är sjukt lång...
Förlåt mig för ot.
Ni här som gillar reptiler, vet ni var man kan vända sig om man har en man behöver bli av med? Jag vill helst inte använda mig av blocket...
Min sambo impulsköpte en orm som han fick med i en lägenhet innan vi träffades, nu har intresset falnat och ormen ligger där bortglömd i sitt terrarium.
Jag gillar inte ens ormar :-/
Bor du i närheten kan jag kanske ta den, alternativt känner någon som kan
Vad är det för orm?
Bra att du inte gärna sätter ut den på blocket, finns tyvärr mycket okunnit folk som köper därifrån....men annars kan du prova att annonsera på repti.net där hänger nästan bara "ormfolk"