Inlägg från: morochmer |Visa alla inlägg
  • morochmer

Är det värre att äta upp ett marsvin/kanin än en gris?

Nej. Kanin äter vi men inte marsvin. det smakar nog inte så gott. Annars så skulle det finnas till försäljning i det syftet.

• morochmer
    lokisse skrev 2011-02-21 13:33:21 följande:
    är du säker pa det?
    Vilket?
  • morochmer
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-02-21 13:37:34 följande:
    Det finns till försäljning men inte här i Sverige, i sydamerika är det på sina håll en delikatess.

Att det inte skulle finnas till försäljning för att det inte är gott är ett något konstigt resonemang, det påverkas snarare om utbud och efterfrågan och i det här fallet endast av efterfrågan (eftersom marsvin lätt skulle kunna födas upp för syftet). Det finns ingen efterfrågan för det eftersom vi av tradition inte äter marsvin i Sverige. På samma sätt så var tillgången på kebab eller sashimi mycket begränsad innan den fick en vidare spridning.
    Är det samma sorts marsvin som de vi har som bur-husdjur här?
  • morochmer
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-02-21 13:50:20 följande:
    Mig veterligen finns det bara en art som man kallar marsvin så det bör det vara.
    Men det fins väl olika raser?  Jag kan inget om marsvin, det lät som att du gjorde det. Så jag tänkte passa på att lära mig något nytt.
  • morochmer
    lokisse skrev 2011-02-21 13:58:53 följande:
    att det inte är gott och att det är anledningen till att det inte säljs i sverige.

jag tycker att det är jätte gott och skulle inte ha nagot imot att köpa marsvin i kyldisken pa ica
    Nej, det vet jag inte därför skrev jag "nog". Det syftar på att det är en fundering .
  • morochmer
    Javah skrev 2011-02-21 16:31:05 följande:

Lika illa vilket djur man än äter tycker jag...

Värför är det illa att äta djur?
Svar på tråden Är det värre att äta upp ett marsvin/kanin än en gris?