Inlägg från: Tant Herta |Visa alla inlägg
  • Tant Herta

Mobbad pga ras?

Jag har förstått att det i flera stall i vårt land finns människor som mobbar andra hästägare för att de inte passar in i deras hästkategori!

Är det vanligt?

Jag hade min skogsmullehäst i ett kollektivstall förut och där fanns alla kategorier samlade, western, island, dressyr och hoppryttare samt vi som mest red i skogen. Alla var sams och alla hjälpte alla.

Så borde det fungera i alla kolektivstall anser jag, men så är det tydligen inte!

Stå på er och var stolta för just er häst och er som människa! 

• Svar på tråden Mobbad pga ras?
  • Tant Herta
    Modgun skrev 2011-02-19 10:15:07 följande:
    Ganska löjligt att en del ser sig som bättre för att de råkar ha t.ex ett  halvblod. Jag tycker halvblod är skittråkiga. Jag föredrar varmblod eller fullblod.

Skit i folket som håller på som "tuffa gänget" i högstadiet, det är nog den mentalitet som de besitter.
    Tyvärr är det så, jag tycker det är så synd om unga människor som köper en häst som de älskar och så blir de mobbade i stallet för att de är som de är, inte som de snobbiga balla gänget som mobbar!

Men till er vill jag bara säga: Stå på er! 
  • Tant Herta

Varmblod innefattar så enormt många raser så den som säger att varmblod är fula har nog inte riktigt kunskap om den sortens hästar! Varmblod används mest inom elit hoppning och dressyr, travare är bara en sorts varmblod, det finns säkert tio olika raser som innefattar den varmblodiga sorten!

Så säger något något nedvärderande om varmblod så påminn dem om att de är de överepresenterade inom internationella tävling i hoppning och dreesyr! :)

Halvblod är från början en korsning mellan varmblod och fullblod!

• Tant Herta

Sen har ju långt ifrån alla tävlingsamibioner utan vill bara ha en häst att lufsa runt med i skogen!

Svar på tråden Mobbad pga ras?