Inlägg från: Anna Hbg |Visa alla inlägg
  • Anna Hbg

Gastric Bypass (GBP)

Provalarm: Jag ligger på bmi 36 nu så lite har ju hänt :) Känns verkligen som om man blir mer accepterad och inte fullt lika uttitad, även om jag fortfarande är tjock, nu som tidigare. Tom min bm sa till mig att jag såg sååååååå fräsch ut när jag var dör för några veckor sen haha Ok, då ligger du lite drygt en månad före mig på op så borde bli kallad på möte i maj då. Ser inte fram emot att köra till Simrishamn igen. Tar ju ca 2 h enkel väg och att sen göra detta med en 13 månaders envis liten gosse gör ju inte saken bättre men what to do.

• Anna Hbg

Provalarm: ja, skönt att det bara är 2 besök kvar nu. Ett 6-månaders och ett 12-månaders sen blir jag utskriven därifrån och kan ta kontrollerna närmare hemma istället. Har tex en vårdcentral ca 5 min härifrån :) Han föddes i februari och jag opades i november så det påverkade inget. Blev förlöst med akut snitt som ev hade kunnat ställa till det lite pga ärrbildning osv men det såg bra ut. Caspers, min son, pappa var hemma och var föräldraledig när jag var sjukskriven efter op så fick lite sällskap och hjälp från honom också :)

• Anna Hbg

Hur går det för er allihop härinne och hur blev det med den där gbp-fikan för oss skåningar vi pratade om tidigare? :)

• Anna Hbg

JohannaLund: Jag går ju också hemma just nu men som du säger, alltid lite lugnare utan barnen :) Så duktig du har varit! Syns STOR skillnad. Jag har också gått ner ca 38 kg men var större än dig när jag opades så har lite mindre än 50% kvar att gå ner. Men ändå.....lyckats gå ner över 50% av min övervikt! :)

• Anna Hbg

Jag bor ju numer i Åstorp och inte i hbg som mitt namn säger. Har ingen bil just nu så gärna någon plats dit man kan ta sig till med lokaltrafik. När det kommer till datum är jag flexibel :)

• Anna Hbg

Nygammal: När gjorde du din operation och vilka problem har du haft? Välkommen tillbaks förresten :)

• Anna Hbg

SaSeLa: Inget jag har haft problem med som tur är för det låter riktigt jobbigt :/

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)