Naemi skrev 2011-04-26 08:45:27 följande:
Oj! Efter ett års väntan har jag fått tid för operation i Hudiksvall; den 18:e maj.
Jag är väl påläst, och har psykiskt laddat för detta sedan ca tre år tillbaka, men fick ändå en smärre chock när sköterskan ringde och erbjöd mig tiden.
I morgon ska jag börja med Modifast, så jag ska alltså flyta i tre veckor.
Men jag undrar: Är det bara jag som har dödångest?
Och till er som redan har opererat er: Hur kändes det att vakna upp? Jag är orolig att man ska vakna upp och att man ska ha fruktansvärt ont i magen och att hela kroppen ska vara i choclk nästan, och att det är svårt att ens våga svälja saliven. Hur kändes det egentligen?
jag tror alla har lite ångest inför operationen. hade jag iallafall men jag intalade mig själv att det kommer att gå bra för det finns inget annat alternativ. jag gav mig tusan på att det SKA gå bra
att vakna upp kändes groggy den första halvtimman typ. hade inte så farligt ont, kändes mer som träningsvärk. värken kom efter ett par timmar när man varit vaken. antagligen släpper lokalbedövningen då.
du är ju under ständig koll på uppvaket så har du ont eller något annat inte känns bra så är det bara att säga till.