Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Gastric Bypass (GBP)

Metallica87 skrev 2011-04-25 08:41:28 följande:
    Känner mig konstig, är inte ledsen men endå nedstämd. Har så svårt att få i mig. sju måltider. Dricker mest juice då jag tappat aptipen till det mesta flytande kvar finns kräm och juice . Har testat keso potatissallad sen pytte bit kyckling. Det har gått bra men då kommer samvetet att jag ätit för tidigt innan flytkosten är slut . Dålig karaktär . Ne vet inte vart jag vill komma , mest prata tror jag. Usch snacka om kass start på det nya livet .
    känns det bra när du testar purekost så behöver du inte ha dåligt samvete, börja du med lite mjukare mat.

hade också riktigt jobbigt med det flytande och kunde inte ens tänka tanken varm soppa utan att må illa.
    Det enda jag kan säga som tröst är att det går över och när du börjat med mjukmat så känner man sig bättre och bättre. Det är som julafton att få äta vanlig mat fast den är mjuk
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    Metallica87 skrev 2011-04-25 10:27:35 följande:
    Tack ni! Är så nojjig att jag sabbat viktnedgången. Är så många kilo jag ska ner innan jag är normal viktig. Skönt att denna tråd finns man skriva av sig. Kram
    oh nej du kommer gå ner i vikt fast du äter fast föda såklart. man får i sig så mycket mindre än vanligt så det klart att du kommer gå ner i vikt.
  • littlemisstrouble
    Naemi skrev 2011-04-26 08:45:27 följande:
    Oj! Efter ett års väntan har jag fått tid för operation i Hudiksvall; den 18:e maj.
    Jag är väl påläst, och har psykiskt laddat för detta sedan ca tre år tillbaka, men fick ändå en smärre chock när sköterskan ringde och erbjöd mig tiden.
    I morgon ska jag börja med Modifast, så jag ska alltså flyta i tre veckor.

Men jag undrar: Är det bara jag som har dödångest?

Och till er som redan har opererat er: Hur kändes det att vakna upp? Jag är orolig att man ska vakna upp och att man ska ha fruktansvärt ont i magen och att hela kroppen ska vara i choclk nästan, och att det är svårt att ens våga svälja saliven. Hur kändes det egentligen?
    jag tror alla har  lite ångest inför operationen. hade jag iallafall men jag intalade mig själv att det kommer att gå bra för det finns inget annat alternativ. jag gav mig tusan på att det SKA gå bra

att vakna upp kändes groggy den första halvtimman typ. hade inte så farligt ont, kändes mer som träningsvärk. värken kom efter ett par timmar när man varit vaken. antagligen släpper lokalbedövningen då.
    du är ju under ständig koll på uppvaket så har du ont eller något annat inte känns bra så är det bara att säga till.
  • littlemisstrouble
    SilverEmma skrev 2011-04-26 09:16:00 följande:
    Är på plats på Carlanderska nu, 45 minuter för tidig. Hungrig som sjutton...har ju inte fått äta något idag. Allt känns jättebra, har inte ens blivit nervös än.
    nämen har du tid att sitta på FL en dag som denna va skönt att du inte är nervös. allting går mycket bättre om man är lugn. tänk på saker som är roliga som du ska göra i sommar. Kram och lycka till
  • littlemisstrouble
    SilverEmma skrev 2011-04-27 06:58:22 följande:
    Jag är här! Kom inte från uppvaket förrän lite över 20. Mådde skitdåligt igår av medicinen för illamåendet och smärtstillandet. Var helt borta. Men natten var lugn och idag mår jag bra! Synd att jag inte fick träffa dig igår Tulebo, det var snällt av dig att försöka iallfall!

Sanna, vem från inskrivningsgruppen skulle opas idag? Frida var på fredag väl?
    Va roligt att höra att det gick bra
  • littlemisstrouble
    Tulebo skrev 2011-04-28 14:16:04 följande:
    Tack!!! jag börjar räkna ner till dubbel dusch time nu och tänker positiva tankar. har berättat på jobbet och har bara fått positiva reaktioner på beslutet faktiskt.. Skrattande
    De flesta tycker att mitt beslut är bra men inte nödvändigt men jag säger att det är för att få bättre livskvalité och slippa ha ont i knäna och kunna känna att jag kan åka en vecka till alperna och åka skidor fullt ut och njuta som tidigare! För min del behöver jag inte bli smal utan bara gå ner så pass att mina knän fungerar för det aktiva liv jag vill leva! Kyss
    lycka till imorgon
  • littlemisstrouble
    J L86 skrev 2011-04-29 18:58:52 följande:

Hejsan tråden.

Jag har en liten frågan/undran hoppas någon har erfarenhet av detta =)

Jag har gjort en gbp okt 2010. sedan dess gått ner 30kg. Hade innan svårt att bli gravid (har psos) är det någon här inne som har det och den blitt bättre/blivit gravid efter viktminskning ???

Jag och min kille har dumt nog haft oskyddat sex, men med tanke på jag inte kunnat skaffa barn innan så tänkte vi att det kvittar väl, men nu har mensen blivigt ganska regelbunden. Sista gången något senare + att mängden va jätte lite och varade bara några dagar. Kan man vara gravid trotts blödning och inga andra tecken på grav? Måste testa mig, men tänkte slänga i väg inlägget tills jag köpt ett test.

spännande om det fanns erfarenhet av pcos och barnlöshet sedan blivit gravida efter viktnedgången.

Tack för mig och ursäkta mitt långa inlägg =) Trevlig valborg

du får gärna komma med i denna tråden om du vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m54662140.html
  • littlemisstrouble
    Tulebo skrev 2011-05-01 15:54:44 följande:
    hemma! Har dammsugit och städat köket,,, det går ta mej faaan inte att vara borta! lite snurrig och ont i huvudet men det är väl vattnet, annars ok!!
    men oj. borde du inte ta det lilla lugna såhär nära inpå op?
  • littlemisstrouble
    LillaBibbi skrev 2011-05-03 18:21:49 följande:
    När får man börja träna efter en op?
    efter 2månader kan man börja enligt mina papper. är lite olika från sjukhus till sjukhus vad de rekommenderar
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)