Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Gastric Bypass (GBP)

Full av förhoppning - Det fanns ingen annan anledning till varför din kompis blev nekad? Jag blev nämligen godkänd i januari och en bekant till mig blev godkänd med BMI 36 i mars.

Isis - Jag är godkänd av mitt landsting så de betalar operationen. Jag kontaktade själv Carlanderska och blev godkänd av dem efter att de läst min hälsodeklaration. Man ligger kvar två nätter, om allt är ok får man åka hem då. Jag vet inte med sjukskrivningen, det har jag inte tagit reda på då jag inte behöver sjukskriva mig efteråt. Är mammaledig och sambon är hemma just nu ändå.

Fråga så mycket du vill, jag har själv fått jättemycket hjälp av folk här inne när jag var där du är nu.

• SilverEmma

Mile - Hade jag varit dig så hade jag ringt runt till lite sjukhus och kollat deras väntetider. Nu kan det iofs bli lite längre än vanligt pga att sommaren närmar sig, och med det semestern. Sen hade jag flyttat min remiss dit jag ville.

Jag önskar att jag förstått Landskronas system, vissa får gå före och andra halkar efter som sjutton. I januari sa de till mig att de inte kan hålla vårdgarantin och det är ett års väntetid för en första bedömning även om man åberopar den.

Då var man fru då!
  • SilverEmma
    Mile skrev 2011-04-08 12:25:04 följande:
    Ett år för första bedömmning, om en vecka har jag stått i ett år och jag har 130 framför mig, blev faktiskt ledsen när jag ringde..
    Jag förstår dig...jag vet hur jobbigt det är att vänta. Min första remiss blev aldrig skickad så jag fick vänta fem månader på ingenting och sen börja om från början igen. Jag började om i januari med min egenremiss och opereras nu om 2½ vecka.

Kan du tänka dig att opereras någon annanstans än Landskrona så tycker jag du ska söka dig utomläns. Nu har jag som sagt inte opererats än men den kontakt jag har haft med Carlanderska är helt underbar. De är så otroligt trevliga och hjälpsamma och de jag pratat med som opererats där har bara gott att säga om hela stället. De har en av de kortaste väntetiderna just nu också, av de sjukhus som jag kontaktade iallafall.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma

Mile - Vad skönt! Vad sa de om väntetiderna nu? Ja visst är de trevliga där, de får alla att känna sig lika viktiga!

• SilverEmma
    ullis83 skrev 2011-04-08 17:32:39 följande:
    ni som kan det här med att flyta, hur många kalorier om dagen ska man ha?
    Max 900 kcal för mig också.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma

64ulla - En tvådagarskurs kan ju vara bra, men vilken lång väntetid! Du kan inte söka dig utomläns?

• SilverEmma
    Förändras2012 skrev 2011-04-09 00:09:22 följande:
    Har funderat lite på detta med op och tänkte se vad ni tycker, har fått remiss godkänande. Vill jätte gärna göra open men har en hel del funderingar med detta med barn!.

Jag har haft en längtan att skaffa barn länge och sagt att 25 då så ska vi försöka men efter en dels funderande så frågan är ska man försöka bli gravid och vara överviktiig och då det finns risker för barnet. Eller vänta på op och vänta ytterligare ett år för att försöka bli gravid?!

Vad tycker ni?

Är 25 nu:)
    Jag går emot de andra och säger att jag tycker det beror på hur mycket du väger. Om du har relativt lågt BMI (mellan 35-40) så hade jag skaffat barn först. Det var iallafall det beslutet jag själv tog.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    Yaimie skrev 2011-04-09 01:47:43 följande:
    sorry det blev nåt fel där! Är ny på forumet och testade om man kunde skriva anonymnt men det gick tydligen ej.. går inte att ta bort?
    Nej då får du anmäla ditt eget inlägg och be att få det bortplockat. (den röda handen i inlägget) Men om du vill vara anonym så kan du skriva här www.familjeliv.se/Forum-4-46/m56322155.html istället! *tipsar*
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    Yaimie skrev 2011-04-09 12:37:12 följande:
    den 21 ska jag till läkaren på vårdcentralen och be om att få remiss att göra GBP... Jag hoppas så att hon är vettig. jag är 24 och har BMI 35,5.. Tror ni jag har chans? Många i min släkt har diabetes 2 inklusive min pappa.. det borde väl väga in?
    Var bor du någonstans? I vissa län så räcker det med BMI 35.
    Då var man fru då!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)