• Sanda

Gastric Bypass (GBP)

Nu har jag påbörjat min låga kaloriperiod, ska äta så i 5 veckor och sen flyt i två veckor. Ska ner från 125 till 113 kg på dessa sju veckor! Hoppas verkligen jag klarar det!
    Behöver tips på måltider med låg kalori innehåll. Lite kolhydrater och helst bara fisk, kyckling och skaldjur! Några tips?

• Sanda

Tack!! Jag skriver in i en app på iPhonen som heter shape up, den gör det samma! Har inte bestämt någon kalori ängs, men flytet ligger ju på 800 så tänker Max 1300 nu

• Sanda

Little: jag ska gå på modifast det sista två veckorna, men de första 5 äta lite och kalorisnålt. Jag har försökt med pulver förut och hatar det vill bara lägga mig ner och dö men två veckor klarar jag.... Hoppas jag

• Sanda

Catlady:
    Jag kan berätta vad som kommer hända dig. Du kommer inom 3 månader få komma till Sahlgrenska för en gruppträff med ca 100 andra. Där går de igenom allt vad en op innebär men även om man istället vill gå ner i vikt utan op genom att äta kostersättning och få stöd från dem. Efter mötet får du lämna en lapp där du får fylla i om du fortfarande vill ha en op.

Sen får du vänta några veckor, under tiden sitter ett råd och går igenom alla remisser. Om du har BMI över 40, inte har en psykiskt sjukdom eller är sjuk på annat sätt så får du operationen. När du fått bekräftelsen kommer du bli kallad på operation inom 3 månader, men antagligen inte i Göteborg. Jag fick i Lund, från att jag sökte till operationsdatum blev det 7 månader.

• Sanda

Maddisen: hej och välkommen tillbaka! Hoppas du mår bättre nu!? Vet inte varför du legat inne men hos oss sa dem att det var viktigt att vara psykiskt frisk när man gör open så man är psykiskt stark annars kan det gå illa för en. Hur känner du för det?

Själv ska jag till läkaren på torsdag. Mina ferritin värden var oroväckande höga så måste testas för en blodsjukdom, hoppas det inte är så. Vill ju opereras nu!

• Sanda

Charming girl: i Lund sa det att de färdiga shakerna inte är ok för de är bara måltidsersättning och inte kostersättning, så den innehåller inte alla näringsämnen man behöver.

• Sanda

Någon här inne nämnde en app man kunde ha nytta av efter open. Mat och sov klocka eller nåt! Kan du påminna mig vad den hette så jag kan hitta den

• Sanda

Kollade och jag hade visst redan laddad hem den! Tur man hänger med

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)