Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Gosigaflickan skrev 2012-03-17 09:02:25 följande:
    Jag var i Ersta den 14:e februari och fick godkänt då.. Har inte fått hem papper om op tid än,men hoppas verkligen att den kommer snart :)  Grattis lindaothomas    =)
    Grattis till din operationstid
  • Maddisen80
    Lady X skrev 2012-03-18 15:31:25 följande:
    Hej hej på er alla! Har inte varit in e på jäääääättelänge men ser i dom sista inläggen att flera blivit godkända! Stooort grattis till alla Ska försöka komma tillbaka lite nu. Har inte skrivit sen jag va och träffade kirurgen i december. Har fått operationstid den 16 april på ersta. Och jag blev tvungen att flyta 4 veckor innan så just nu håller jag på med flytet för fullt. Och då känns det plötsligt så verkligt....att man efter alla år är på slutspurten nu sen tar ju förvisso en ny resa vid men det blir förhoppningsvis lite trevligare då den leder mot ett friskare mål Åååh så jag längtar nu
    Grattis till operationstiden , vad heter kirurgen du träffade ? Kirurgen som opererade mig och som jag träffade heter Niklas hejbeer
  • Maddisen80
    Liljan77 skrev 2012-03-18 15:36:05 följande:
    Suttit lite här o läst.
    Jag vart godkänd för op i jan,men behövde betänketid.Den går snart ut o jag mår pyton.
    När jag vart godkänd blev jag så ledsen o panikslagen,för jag hoppades att de skulle finnas någon orsak till att neka mig.Nu har jag försökt att bearbeta o övertala mig själv att göra open,men de går inte.
    Jag måste verkligen göra open då jag har 120kg övervikt,men jag kan inte.

E så avis på er som är glada o ser fram emot att opas.Vad ska jag göra? 
    Klart du ska operera dig neka inte för då lär du ångra dig och sen börja allt om från ruta 1, jag vägde 119,5 kg innan op nu väger jag 100
  • Maddisen80
    workmonday skrev 2012-03-18 16:28:44 följande:
    På torsdag är det min tur för infomöte. Några förslag till förberedelser eller nått? Shit tänk om jag inte blir godkänd.......
    Hoppas att det går bra på infomöte :))) tänk på att du får svara på frågor varför vill du går ner i vikt och vad har du gjort själv för att försöka gå ner i vikt
  • Maddisen80
    K89 skrev 2012-03-18 19:28:47 följande:
    Nu är jag inne på vecka 3 av 4 med flytande kost efter op. så om en vecka blir det 2 veckor med purékost! då ska det göras potatismos!! längtar!! :D haha
    Förstår att du längtar :)))
  • Maddisen80
    Killarnas morsa skrev 2012-03-18 21:23:14 följande:
    Hej på er!

Vet inte om det finns fler här från VG-region men vill ändå berätta hur vi kan göra :)
    Numera kan vi söka direkt till Sophiahemmet inom vårdvalet, utan att vänta på hemmasjukhuset.

Jag var där förste mars, utan remiss, och har fått op-tid v 13!
    Grattis till operationstiden
  • Maddisen80
    NooneBird skrev 2012-03-19 09:20:02 följande:
    Nu har jag fått en tid till bedömning på sophiahemmet! Den 29:e ska jag dit förutsatt att alla papper har kommit in till dom. Shit vad glad jag är! Nästa vecka får jag veta om jag blir Godkänd eller inte!
    Det känns så skönt att det gått fort, den 12/2 skickade jag in min remiss och den 29/3 ska jag på bedömning! Blir jag godkänd så kan jag få op 2 veckor efter bedömning.
    Lycka till hoppas att du blir godkänd de blir du säkert
  • Maddisen80
    Lillibet skrev 2012-03-19 13:52:46 följande:
    Vill inte gräma er lycka. Men var medvetna om att många som opererar sig kan få depressioner. Psyket hänger inte med den snabba viktnedgången. Har en vän och en bekant jag känner en som fick det. Liksom att ett matmissbruk kan lätt ersättas av annat tex alkoholmissbruk. En jag vet om som opereat sig fick det och hon sade att det vet hon om flera som fått sådana problem. Långt ifrån ALLA får det bra efteråt.
    Jag mådde psykiskt dåligt innan op och depression men den blev värre efter op men sen försvann den
  • Maddisen80
    NooneBird skrev 2012-03-19 22:07:00 följande:
    Tack! Ja man undrar vad risken är att man inte skulle bli godkänd? Usch, så nervöst!
    Det är väl om man har för lågt bmi och inte har testat olika metoder för att ha gått ner i vikt
  • Maddisen80
    Smitha skrev 2012-03-20 00:35:08 följande:
    Är så förbaskat trött på min vikt nu. Väger 104 kg till mina 160 cm.. blä.. Har provat att gå ner i vikt, men har svårt att fullfölja viktprogram, dels för att jag har adhd och "tröttnar" lätt mina viktminskningsprojekt.
    Dels har jag psykiska problem med depressioner och misstänkt bipolär sjukdom, som gör att jag tröstäter ofta. Jag passar in på kriterierna som man måste uppfylla för att få göra en operation.

Frågan är om man får bli opererad när man har psykiska problem? Jag vet ju att jag skulle må bättre och få bättre självförtroende bara jag fick gå ner i vikt. Jag gick ner till 70 kg för några år sedan och då mådde jag bra. Men sen efter graviditeten var kilona tillbaka igen..
    Jag förstår ju självklart att en viktminskning inte är vägen till lycka men nog fan ger det en bra skjuts på vägen i alla fall.
    Vad tror ni? Är det helt kört för mig?  
    Hej jag har depression och ångest och jag fick bli opererad, jag äter fortfarande ångestdämpande och antidepressiva
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)