Inlägg från: Anna Hbg |Visa alla inlägg
  • Anna Hbg

Gastric Bypass (GBP)

JohannaLund: Nej, det var det inte :) Casper är vad vi kallar en glad överraskning. Var inte planerad men ack så välkommen :D Hade bf den 7/2 men han trivdes så bra där inne så fick vräka honom tillslut via ett akutsnitt, efter 6 dygn med verkningslösa värkar, 1 h och 17 min in på min(vår) födelsedag :)

• Anna Hbg

JohannaLund: C var jätteliten när han väl kom ut. Vägde bara 2760 g. trots att han var överburen. Enligt upprepade tul skulle han väga ca 3,6 kg så det stämde inte alls :/

• Anna Hbg

JohannaLund: Ja, han var ju det. Var 48 cm lång så en riktigt smal liten sak :) Såg lite ut som Gollum, från sagan om ringen, när han kom ut sötnosen hihi. Har inte vägt mig denna veckan än men tror jag rört mig lite *peppar peppar* Ska väga mig på söndag så håll tummen för mig då :) Har stått still ca 4-5 veckor nu :/

• Anna Hbg

Johanna: Tack :) Det var lyckat och alla mina kakor samt tårtan gick hem hos folk men jag drack bara en kopp te :P Hade rört sig lite den här veckan....nästan två kilo minus *woohooo* Har gått ner några storlekar på kläder. Mina gamla byxor kan jag ta av utan att knäppa upp dem :) Har iof gått ner nästan 30 kg nu så vore väl konstigt annars. Hur går det för dig?

• Anna Hbg

FemmeM: Grattis först av allt :) På mitt första infomöte fick vi fylla i hälsodeklarationer, vi vägdes och mättes samt fick information av kirurg och dietist. Efter detta träffade vi, individuellt, kirurgen för en bedömning om vi blev godkända eller ej. Pratade bara lite om det vi skrivit i hälsodeklarationen, om man var medveten om riskerna operationen innebär, vad man tidigare försökt göra för att gå ner i vikt, hur myckrt man var tvungen att gå ner inför en ev op osv. Klämde även lite på magen och kollade på ärret efter mitt ks. Mycket mer än så var det inte :) Lycka till och om du har några fler frågor är det bara att ställa dem :)

• Anna Hbg

FemmeM: Jag hade högt bmi! Tror det var 49 :( Kirurgen godkände mig efter vårt samtal så fick reda på det direkt. Det enda jag behövde göra var att ta blodprov inför min op och det gjorde jag på min vårdcentral. Tror det har att göra med din medicinska historia. Jag var/är ju helt frisk förutom min övervikt då. Jag var på mitt första möte i oktober tror jag och fick op datum i slutet av december men lyckades gå ner mina kilon mycket snabbare så blev opad den 27/11 istället :)

• Anna Hbg

Annie Me: Grattis! :) Förstår att du är nervös men det kommer att gå bra!

• Anna Hbg

Bianca: Förutom en förkylning, som alla andra, så är det bra här. Hur är det med dig och hur ha det gått än så länge? Vi har bott i huset i 3 veckor nu så börjar sakta men säkert komma iordning.

• Anna Hbg

Bianca: Skönt att höra att du mår bra :) Jag beställde ett par easytone walkingskor skor från Reebok igår så nu ska rumpan också få lite extra träning under mina promenader :P Så skönt att slippa leva i kartonger mera. Har packat upp en hel del nu tom så vi börjar hitta saker hihi

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)