Inlägg från: Anna Hbg |Visa alla inlägg
  • Anna Hbg

Gastric Bypass (GBP)

JohannaLund: Inte mer än vanlig vardagsmotion än så länge. Får inte lov att gymma riktigt än utan ska ta det lugnt minst fyra veckor så att jag inte överanstränger magmuskler osv. Ska snart flytta till annan ort så har precis sagt upp mitt gymmedlemskap dessutom. Funderar på att köra lite hemma först med hantlar och gummiband samt låååååååånga promenader.

• Anna Hbg

Bianca76: jag vet :) Håller tummarna för dig. Vilken tid ska du vara där? Jag var också jättenervös men det gick ju bra :) Mår bättre och bättre hela tiden och börjar återfå lite energi nu. Har du med dig någon till sjukhuset eller åker du dit själv?

• Anna Hbg

Bianca76: Då är du först ut så borde komma in snabbt :) Vet vad du menar. Vi körde härifrån 5.30 på operationsdagen så var lagom pigg. Måste uppdatera hur det gått sen när du mår bättre! :)

• Anna Hbg

Bianca76: Vad skönt att höra att det gick bra och ja, man gör inget annat än äter och dricker precis hela tiden i början :) Jag har gått ner 21 kg totalt och ca 10 kg sen jag blev opererad :) kram

• Anna Hbg

Fortune favours...: Grattis! :) Opererades nyligen så är rätt så ny på detta men har du någon fråga kan jag försöka svara :)

• Anna Hbg

JohannaLund: Går bra här med. Åt lite lax, en köttbulle, lite potatis och lite ägg igår och det gick fin fint :) Tog dessutom ett kex med gorgonzola på till " mellis" och inga känningar där heller. Lite nervöst nu när man testar sig fram för att se vad som funkar eller ej. Har du provat typ mörk choklad och kolsyrade drycker än?

• Anna Hbg

JohannaLund: Skönt att höra att det funkar för dig. Vågar jag kanske också testa lite mineralvatten :) Jag är inte medlem på fb så där kan jag inte hjälpa dig :P

• Anna Hbg

JohannaLund: Det gick bra med bubblor :) Måste bara dricka det väldigt försiktigt. Jag lyckades också få i mig en trerätters igår och väntade precis som dig ca 3 timmar mellan rätterna och det var små portioner. Jag äter vanlig mat nu men är försiktig med mjukt bröd och trådiga livsmedel. Har ätit kyckling, kalkon och julskinka i köttväg men ingen entrecote eller liknande. Kan det vara " farligt"? när ska du på din 2-månaders koll? Jag ska till Simrishamn den 16:e :/ Så tråkig sträcka att köra! Gott nytt år också förresten! :)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)