Yaimie skrev 2011-04-05 17:40:53 följande:
Hej!! Jag har beställt tid hos en läkare på vårdcentralen den 21 för jag vill få en remiss.. . Jag är väldigt orolig då jag är 164 och väger 94 och jag vet inte om de tär i lästa laget.. BMI 34,5.. Hela minsläkt har i princip diabetes så jag hoppas det ska hjälpa. Min stora rädsla är dock attjag iten skabli beviljad pga att jag har Borderline. Men jag kämpar med det , går på en spykiatrisk behandling och det går jättebra. jag anser inte att dom problemen har med min vikt att göra då dom har att göra med att jag har svårt att tyda mina känslor och relationer. Jag är 24 och vill gärna kunan gå ner nu och jag kan leva rästen av min ungdom som jag vill.. utan att bli anfådd av tre trappsteg.
Men har som sagt fått tid och jag har läst om en annan tjej här i forumet med mina mått och vikt som har fått göra det så hoppet är nog inte dött.. Vet någon hur lång väntetid det är i norrbotten?Och hur går man till våga, är det många möten innan man väl får göra en OP ?
Ang din diagnos så kan det vara så att du behöver ett intyg från din psykläkare som anger att du är stabil osv i din sjukdom. Kanskee till och med att du skulle må bättre psykiskt om du fick hjälp att gå ner.
En sådan här op är psykiskt påfrestande särskilt om man har en diagnos i bagaget, men vet man om det och förbered dem runt så kommer det gå strålande tror jag =)