Inlägg från: PruttPottan |Visa alla inlägg
  • PruttPottan

Gastric Bypass (GBP)

Maddisen80 skrev 2011-11-09 09:17:07 följande:
    Jo men jag lär nog må bättre psykiskt efter magsäckoperation då försvinner nog värken
    Fast det där är ett farligt sätt att tänka. Mår du inte bra innan lär det inte bli lättare efter. Tro mig.

Jag hade ont innan op här och där och jag kan inte säga att jag har mindre ont nu faktiskt. Denna operationen löser inga problem egentligen. Så snälla se till att må bättra innan du gör open.

Man kan må bättre psykiskt efter open men det går inte på en dag. Du får andra problem ist och jag kan säga helt krasst att jag hatar min kropp nu mer än innan, trodde inte det kunde vara så. Man blir inte smal över en natt och man kommer mest troligt inte se ut som en 20-åring igen bara för att fettet försvinner.
    Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • PruttPottan
    Maddisen80 skrev 2011-11-09 17:25:30 följande:
    Jag har ´läst på om magsäckoperation och har en kompis som gjorde de för 2 veckor sedan ,hon mår bra, jo jag vet jag måste må bra men ska träffa kurator den 16e,17e psykiatriker  och ha regelbunden kontakt med dem
    Jämför aldrig med någon annan. Hade alla mått likadant efter denna op hade det stämt som läkarna säger om den innan. Nu finns stora variationer på hur det kan gå.

Bra att du får samtalshjälp.
  • PruttPottan
    FamiljenHietala skrev 2011-11-10 10:58:11 följande:
    Ni som varit opererade ett tag, när började det gå saktare med er viktnedgång?

Har varit opererad i två månader och gått ner 16,5 kg och har bara 15 kg kvar till mitt mål och vill helst att det ska börja lite saktare!
    Inte alls skulle jag vilja säga. Har gått ner för fort själv egentligen. Om det inte är så nu för förra veckan hade jag gått upp ett kilo men jag brukar göra det när det är den tiden i månaden :/
  • PruttPottan
    Maddisen80 skrev 2011-11-10 14:25:20 följande:
    hej ja de är jättebra att jag får hjälp dem är så underbara här
    Glad för din skull att vården fungerar nånstans i det här landet. Själv har jag ca ett års väntetid kvar på en samtalskontakt och då har jag redan väntat 1,5 år redan =)
  • PruttPottan
    Maddisen80 skrev 2011-11-11 08:51:24 följande:
    oj de var lång tid, vart bor du då ?
    I en liten skithåla som Gud glömde men där sambon har jobb som gör att man inte vill flytta hur som helst.
    Borås är väl närmaste stad tror jag..
  • PruttPottan
    Astra88 skrev 2011-11-11 19:59:04 följande:
    Hur fort har ni som opererat er gått ner? och hur har nu upplevt tiden efter op?
    Tiden efter op? Ett rent helvete till och från men jag har vant mig =)

Har gått ner 47,5 kilo på 8 månader.
  • PruttPottan

Har spenderat natten med två ambulandfärder tack vare magproblem. Morfin är fina grejer ;)

Ni som opats och har problem med magkatarr, vad äter ni när det är som värst?

• PruttPottan
    FamiljenHietala skrev 2011-11-13 15:49:26 följande:
    Jag dricker mjölk för att slippa magkatarr..
    Mjölk?
    Kan inte dricka det efter open tyvärr :/ Tack iaf =)
  • PruttPottan
    MrC skrev 2011-11-14 00:47:58 följande:
    Varför? Mjölk är det bästa!

Nu har det gått 4 månader sedan OP för mig.
    -30 kg.
    20 kg kvar till målet.
    Inte vet jag, jag får ont och magen blir helt uppkörd av alla rena mjölkprodukter. Inte ens laktosfritt hjälper.
    Första månaderna gick det bra men sen vände det.

Har alltid hört att man ska undvika mjölk när man har dessa problem men kul att det hjälper för någon =)
  • PruttPottan

2,1 kilo ner denna veckan.. Snart 50 kilo minus. Kunde önska det var värt det bara.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)