Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

PruttPottan skrev 2011-11-09 19:10:37 följande:
    Jämför aldrig med någon annan. Hade alla mått likadant efter denna op hade det stämt som läkarna säger om den innan. Nu finns stora variationer på hur det kan gå.

Bra att du får samtalshjälp.
    hej ja de är jättebra att jag får hjälp dem är så underbara här
  • Maddisen80
    anli00 skrev 2011-11-09 20:14:40 följande:
    Usch då det låter inget kul för dig, hoppas du mår bra tills open då....
    Jag opas på Ersta nu på fredag, åker upp imorn då jag har tid med narkosläkare och sjukgymnast och lite så
    det är spännande värre det här vill jag lova :) men sjukt glad för att snart slippa modifastshakerna! 
    Hoppas att de går bra, håller tummar och tår
  • Maddisen80
    PruttPottan skrev 2011-11-10 15:18:59 följande:
    Glad för din skull att vården fungerar nånstans i det här landet. Själv har jag ca ett års väntetid kvar på en samtalskontakt och då har jag redan väntat 1,5 år redan =)
    oj de var lång tid, vart bor du då ?
  • Maddisen80
    Vitamin skrev 2011-11-16 09:35:17 följande:

FLYTTIPS!
    Har flutit ett par veckor och tycker att det är förfärligt vidrigt, får kväljningar av det äckliga pulvret.
    Hungern står jag ut med bättre än smaken, så det har blivit vid ett par tillfällen att jag bara fått i mej en eller två påsar...
    För ett par dagar sedan kom jag på att om jag delar pulverpåsarna och gör mina drinkar hälften så stora och tar dem fler gånger per dag i stället går det mycket bättre att få i sig skiten. Låter ju inte som nån big deal, och jag vet inte varför jag inte kommit på det tidigare. Underlättar i alla fall enormt för mej!
    Ska på inskrivning på Ljungby idag ska opas på måndag med öppet snitt.

Hej lycka till på operation på måndag :)
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-11-16 12:40:33 följande:
    Vitamin: ska du opereras nu på måndag den 21/11!? På Ljungby? Det ska jag me! Vi kanske syns i någon av salarna sen då :)
    lycka till du med på måndag med operation
  • Maddisen80
    anli00 skrev 2011-11-16 10:55:32 följande:
    5 dgr sen op, o nu börjar jag känna mig riktigt bra, så jag börjar ju få det långtråkigt här hemma..
    Jag vet ju att det inte är riktigt sant, för det är lång väg tebax och jag ska ju inte börja jobba förrän om 2,5 vecka så det är en stund kvar.
    Men det känns väldigt skönt att man börjar må som förut, och att illamåendet börjat släppa så jag kan äta utan några större problem iallafall.
    Men jag är så trött på flytandet, på Ersta ska vi äta flytande i 4 veckor, hur är det med er andra som opats på andra sjukhus, hur länge behövde ni flyta innan purétiden kom? 
    Hej jag ska opereras på ersta de kan bli närsomhelst ,innan operation ska jag äta riktig frukost och lunch sen 2 drinkar fitmeal i 2 veckor
  • Maddisen80
    Vitamin skrev 2011-11-16 19:52:46 följande:

Högbergarna: Det blir öppet snitt pga att jag gjort tre st operationer i magen tidigare.
    Var där idag på inskrivning, nu är det bara några hungriga och nervösa dagar kvar... =O
    Mizz Piggy: Vilken tid ska du komma dit? Vilken läkare ska operera dig? Vi ses säkert...

jag har opererat gallblåsan och 2 myomer bakom livmodern de sa ingenting om öppen kirurgi för mig,men jag ska opas i ersta
  • Maddisen80
    BängtRagnhild skrev 2011-11-16 22:07:15 följande:
    Jag är över på andra sidan! Lite öm, mycket trött men mår hur bra som helst!
    Grattis och välkommen till den andra sidan.
  • Maddisen80

Igår ringde en ssk sa att jag är godkänd en operation och ska vara berädd att äta dietpulver 2 ggr om dagen 2 måltider om dagen, jag är så glad för jag äter mycket mediciner de vet dem om ,men ska ringa dit idag ändå så man är förberedd om man behöver sluta med mediciner.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)