• MrC

Gastric Bypass (GBP)

SilverEmma skrev 2011-07-11 09:57:19 följande:
    Lycka till idag!
    Jag lever....
  • MrC
    Maddisen80 skrev 2011-07-11 19:53:57 följande:
    Vad hette han , jag ska träffa nichlas på bedömning men vet inte om de är han som ska opereras, jag ska ju på bedömning 25 juli.

Vad bra att du lever skönt ,har du ont ?
    Jag är skitkass på namn... var ju dessutom så drogad då jag hälsa på han... tror det var Jesper Magnusson??? Men ta det med 2 kilo salt....

Har lite ont på vänster sida. Känns ungefär som man har håll i sidan. Så inte värre än så.
    Men jag har inte pissat sen kl 12:30 tror jag. Snart akut läge och då blir det kateter... PISSNÖÖÖÖÖDIG!!!
  • MrC
    Annicka skrev 2011-07-12 11:50:59 följande:
    Välkommen till andra sidan!

Kram Annicka
    Tackar!!!
    Maddisen80 skrev 2011-07-12 11:41:54 följande:
    Hej oj då , nä de tog bort 2 myomer bakom livmodern fick jag med ta kateder,  Hoppas att du kunde kissa igårkväll
    Dom tömde mig på 5 dl inatt kl 24, sen kunde jag kissa 3 ggr... sen stopp igen.
    För 2 timmar sedan tömde dom mig på 6 dl kiss... jäkla va skönt.

Nu är jag nödig igen ... ska försöka slå en drill snart. Hoppas...
    Mijjo skrev 2011-07-12 11:40:29 följande:
    hur har det gått ?  hur mår du?
    Jag mår oförskämt bra. Förutom kissproblemen finns inget att anmärka på.
    Strax tänkte jag gå på promenad runt kvarteret.
  • MrC
    Maddisen80 skrev 2011-07-12 17:56:08 följande:
    Hej de är tur att dem har kateder ,men de var skönt att det gick bra ändå
    Jo, när dom för in katetern svider det och gör lite ont. Känns som man kissar på sig.
    Sen är det kanske inte så kul när två okända kvinnor fixar med min penis. Förvånad
    Men den förlösande känslan sen är enormt skön!

Idag har vi fått dricka saft, the, buljong och kaffe.
    Saft var gott.
    har druckit 8 dl av 10 som man ska tvinga i sig... det går seeegt.
    Imorgon får vi dricka soppor och yoghurt.

Nu på kvällskvisten satt vi fyra ny-opade och kollade på "Vad blir det för mat". lol

[tjockisskämt]
    En liten rolig incident idag. Jag hade dropp och en vagn där påsen hängde. Skulle gå ut från rummet och just då går en äldre man med rullator förbi, det blir nästan en krock. En kvinnlig sjuksköterska ser oss. Mannen frågar:
    -Det är väl högertrafik som gäller va?
    -Nä, störst går först, säger jag.
    -Den med störst BMW alltså, säger sjuksköterskan.
    -Nej, fel på en bokstav... störst BMI går först, säger jag.
    ...alla skrattar....
    [/tjockisskämt]
  • MrC
    Maddisen80 skrev 2011-07-13 09:39:39 följande:
    Hej  ja de förstår jag att de var pinsamt för oss kvinnor känns de med när vi få kateder att man kissar på sig .
    då kan jag meddela att det känns lika för män.
    Muneca skrev 2011-07-13 11:49:39 följande:
    MrC
    Grattis! Det måste kännas riktigt skönt att ha operationen avklarad, nu ser vi fram emot en god återhämtning
    Jag mår oförskämt bra faktiskt.
    Man kan jämföra det med att ha "håll i sidan" ungefär.
    Värre är det inte.

Jag försöker äta som man ska, men det är svårt. Jag blir ju proppmätt på 1 dl av vad som helst.
    Och jag är inte svag heller.
  • MrC

Nu har det gått 1 vecka.
    -6,2 kg första veckan.
    -11,2 kg på tre veckor (alltså inklusive Modifast perioden.)

Konsekvensen är att smärtan i fötterna är borta (hälsporre).
    To be continued....

• MrC
    lizagirl skrev 2011-07-19 21:30:44 följande:

HÄR VÄGER JAG 107,2 KG DAGEN INNAN MODIFAST I 14 DAGAR OCH OPERATION.

HÄR VÄGER JAG 77 KG,  3 MÅNADER EFTER OP PÅ ERSTA SJUKHUS

Wow! Nu längtar jag till 11 oktober, för då har det gått 3 mån på min op på ersta. Vi får se om jag kan visa samma fina resultat. Grattis. Hur känns det då?
  • MrC
    Tinzi skrev 2011-07-19 20:19:01 följande:
    Nå tjejer vad tror ni om detta:

Jag skulle till vård centralen för något helt annat. När jag av en slum säger: Tror du att man kan gå något gjort åt min överblivna hud nu efter 43 kg?

Vi konstaterade att jag har 15 kg till att gå ner, men att jag har 15 cm häng mage/hud som kliar & har sig.

Han sa att han genast ska skicka remiss till Sahlgrenska i GBG till plastikirurgen där.

MEN...det är väl ändå de i GBG som avgör? Har ju svårt att tro de gör ngt åt det redan nu när jag borde gå ner lite till...men läkaren tyckte ändå vi skulle skicka remissen m. tanke på kliandet...
    Remissen tar väl tid också. Tills då har du tappat 10 kg till och dom sista 5 är "hänget" då.
  • MrC
    Felidae skrev 2011-07-22 16:38:30 följande:

Apropå vårt förändrade upptag av mediciner - märker ni av det? Jag märker det jättetydligt när jag äter t ex alvedon. Två alvedon har otroligt bra effekt på mig nästan så fort jag har svalt dem, men effekten sitter bara i en timme, sedan är det ju tyvärr tre timmar kvar innan man får ta nya tabletter.

Samma sak med alkohol, jag blir klart påverkad av ett par klunkar vin, men bara i en kvart eller så. Skål

Jag är ganska nyopad (2 v) och känner bara äcklig smak i munnen. När ska det släppa?
  • MrC
    mica83 skrev 2011-07-27 00:31:05 följande:
    Hej! Från man varit på vc o pratat med läkaren, hur lång tid tar d innan får veta om man blir godkänd eller inte?
    Är väl inte läkaren på VC som godkänner?
    VC skickar remiss till kirurg/överviktsavdelning... tar ofast lång tid innan du får svar/bokad tid.
    Ofast är det väl så att man först träffar sjuksköterska/dietist och sen får träffa h*n som ska godkänna dig.
    För mig tog det nog 9-10 månader från VC till godkännande.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)