Gastric Bypass (GBP)
Hemkommen i går. Allt gick bra. Men när ska det onda försvinna? Det tar väl ett par dagar. Men nu kan man säga att jag är på andra sidan.
Hemkommen i går. Allt gick bra. Men när ska det onda försvinna? Det tar väl ett par dagar. Men nu kan man säga att jag är på andra sidan.
Ni som är opade, kände ni någon mättnadskänsla? Jag känner ingen, kanske äter jag för lite? 1,5 dl mat.
Åt frukost för en stund sedan, knäckebröd med ägg. Men det kom upp igen.
Har hänt 4dagar på rad nu, jag tar verkligen god tid på mig. Läser tidningen samtidigt och tar en tugga i mellan. Börjar bli trött på det. Det känns som jag inte får något i mig.
I går fick jag i mig vatten, allt jag åt kom upp. Orolig.
Har varit opad i snart 7 veckor. Med flytet har jag gått ner 36 kg. Jag är jätteglad.
Förhoppningsvis mer blir det, står just nu still, men det är väl en sådan period nu.
Hoppas allt går bra för er andra, ni som är opade.
Och till er som ska opas, lycka till!
Ha en fortsatt bra söndag allesammans!
Opererades i början på oktober 2011. Nu visar vågen minus 40,4 kg. Vilket jag är helnöjd med. Men jag har fortfarande en lång väg kvar. Man får ta en dag i sänder.
Ha en bra onsdag!
Det är nu 5 månader sen jag gjorde min op. Har gått ner 52 kg.
Är helt träningstokig nu. Älskar att springa, och gå fort.
Maten går det bra med. Än så länge skulle jag vilja säga att jag mår bra och att jag inte ångrar op.
Det negativa är väl att man måste köpa en helt nu garderob, och att jag även har tappat mycket hår. Men jag har klippt mig så det märks inte så mycket.
gjorde min op, i oktober förra året, har gått ner 76 kg. Tränar mycket, kan inte sluta..tycker det är riktigt kul. och det roliga är att man väger tvåsiffrigt nu....Aldrig mer över! Det enda mitt bekymmer är att jag har blivit ganska yr, när jag reser mig upp, måste stå stilla och ta ner huvudet.
I går på jobb, hann jag inte ta tag i ngt så¨jag bara föll ner på golvet. är det normalt? någon som har yrsel?? mycket yrsel?
någon som har ngt råd, hur man kan bli av med skinnet på armarna? det är det enda jag retar mig på...
Till er som ska göra op inom en snar framtid....
Jag var väldigt skeptisk till denna operation, men läkaren sa att jag hade hög risk att dö om jag inte gjorde denna operation. Jag gjorde op i oktober förra året. Och var på årskontroll i onsdags. Jag fick jätte mycket beröm av läkaren, sköterskan och dietisten.
Jag har gått ner 85.6 kg och jag ångrar inte en sekund att jag gjorde denna op. Jag mår så bra nu, tränar minst 3 ggr i veckan. Jag hade alltså minskat rätt många bmi enheter och läkaren var mäkta imponerad att jag lyckats gå ner så mycket. Det är inte många som lyckats. Men jag hade rätt stor övervikt.
Jag har mått bra hela tiden, och önskar er alla ett stort lycka till som ska göra den.
Ni som går på pulverdiet, håll ut, även om det är tråkigt i slutändan blir det bra.