• J2010

Gastric Bypass (GBP)

Ska på informationsmöte i nästa vecka, sen ett enskilt möte. Någon ska på informatiosnmöte i lund den6/4?
    Man har hört många berättelser att operationen är farlig,. Jag är rädd, men vill ändå göra detta, har man svår fetma, så är detta den enda utvägen för mig.

Ni som blivit opade, var ni också rädda innan op?

• J2010
    Maddisen80 skrev 2011-04-01 09:47:01 följande:
    Min ssk sa att dem i lund och kristianstad är jättebra på att operera,de finns en isländsk läkare som inte gör något annat än att operera magsäcken.
    Det känns ju tryggt!
  • J2010
    sockerdocka skrev 2011-04-02 12:09:27 följande:
    Åh vad bra för dej!
    Japp. Om man ville opereras i Landskrona så kunde de inte hålla vårdgarantin men om man accepterade att remissen skickades till andra sjukhus i kåne så kunde de hålla vårdgarantin.
    Därför kommer jag mest troligen bli opererad i Kristianstad.
    Jag fick min remiss skcikad till Ljungby, men vill ha inom skåne. Så dem skickade remissen till Landskrona. Väntade länge, dem skickade remissen till Kristianstad till aleris, men dem har oxå lång väntetid. Nu har jag fått i lund. Nu ska jag på bedöming nästa vecka. Jag har väntat drygt 1,5 år-
  • J2010
    sockerdocka skrev 2011-04-03 21:30:06 följande:
    Har du åberopat vårdgarantin?
    ja, det har jag gjort.
  • J2010

Hur länge flyter man?
    Måste man flyta?? En kompis till mig åt tillagad mat 1ggr om dagen och gick ändå ner..

När man går på bedömningen, ska man betala 300:- då???

• J2010

vad händer på det enskilda samtalet??? Får man reda på op datum, om man blir godkänd??

• J2010

man ska ju flyta nån vecka innan op. ajg har provat att flyta innan, men har bara kräkt upp det. om jag gör det när man ska flyta får jag ju inten näring. vad gör man då???

• J2010
    PruttPottan skrev 2011-04-06 21:02:24 följande:
    Har du testar andra sorter?  Dett bästa är om du tar upp det med din läkare/dietist som avgör hur du ska göra.
    Jag har testat alla sorter som finns på markanaden, mne tyvärr kommer dem upp igen. Jag ska fråga imorgon
  • J2010
    Ska på bedömning i morgon. (Livrädd)
    Ska åka utomlands hela juni månad, då min op (om jag blir godkänd) kommer äga rum.

Tror ni man kan skjuta upp op tills efter sommaren??

Jag har väntat jättelänge och trodde inte jag skulle på bedömning så snabbt.
    Så vi bokade en resa, som redan är betald.
  • J2010

Godkänd på min bedöming. Ska nu gå ner 15 kg tills augusti då min OP kommer ske. Ska prova dricka pulver, men kräkts jag ska jag äta låg diet sa kirurgen. Så nu kan jag åka utomlands, njuta och våndas av flytandet, som  jag kommer börja med på måndag. Nu kör vi!!!!

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)