-
har varit inne och röntgat mig nu för jag fick så ont och hade feber. magsäcken (den gamla) tömmer sig inte som den ska riktigt för det är svullet efter op. har dock fått åka hem och behöver inte ¨åka in igen om jag inte blir akut illamående och vill kräkas. isåfall får man göra nån op som dränerar. MEN dom sa att jag troligtvis inte behöver oroa mig för detta eftersom svullnaden förhoppningsvis går ner.Maddisen80 skrev 2011-04-03 17:09:14 följande:De är ju bra att de är bra med dig ,de är skönt att höra
-
nej känns inte så kul men efter att jag har pratat med sophiahemmet om detta så lugna dom mig och sa att det är väl inte konstigt om det är svullet så snart efter op. dom är helt fantastiska däruppe i stockholm. dom tar sig verkligen tid.Maddisen80 skrev 2011-04-04 10:36:31 följande:Hej usch de va inte roligt men hoppas att du slipper illamående och att du kommer må bättre.
-
Idag är det precis en vecka sedan operationen. Känner mig fortfarande väldigt svullen och har ont men värken går över med alvedon för det mesta.
Hur kändes det för er andra en vecka efter? hur mycket flytande kunde ni äta/dricka? kändes er mage spänd? ont? hur länge tog det innan ni började med purekost?
-
Va skönt att du har fått möte. Då är du påväg iafMaddisen80 skrev 2011-04-05 16:31:09 följande:Hej nu har jag äntligen fått en tid till slutmöte på överviktsenheten så ska be den läkaren skriva remiss till en magsäckoperation se om de fungera men tyvärr är ju väntetiderna långa. Den 2 maj ska jag dit .
-
ja det här tar ju vanligtvis ganska lång tid. min remiss skickades in i juni förra året. första mötet i augusti. nästa möte i december. op i marsMaddisen80 skrev 2011-04-05 16:57:21 följande:Hej japp efter ett evigt tjat :)
-
jag hade samma problem som du. alla shaker fick jag i princip upp igen eller mådde vansinnigt illa på.J2010 skrev 2011-04-06 20:56:39 följande:man ska ju flyta nån vecka innan op. ajg har provat att flyta innan, men har bara kräkt upp det. om jag gör det när man ska flyta får jag ju inten näring. vad gör man då???
Jag var ju tvungen att gå på flyt iaf minst 2 veckor så jag provade allt jag kunde hitta tills jag fick hem provpaket på modifast. chokladshaken går ner utan problem och jag mådde inte illa alls. Det smakar chokladmilkshake och mättar faktiskt
Har du inte testat modifast så gör det. -
en del län beviljar hjälp med huden och andra inte. Finn kriterier för vad som krävs för att bli godkänd. visst många cm som huden hänger ex. att det måste ha gått två år efter operationen är en annan.
-
här säger dom häng på 5cm och inte tidigare än 2 år efter. så ja verkligen olika bud beroende på vart man bor. å en del län hjälper väl inte till alls med problemet vad jag förstår.PruttPottan skrev 2011-04-07 11:25:50 följande:Där jag opades sa de viktstabil 6 mån och BMI under 30 och häng på 3-4 cm =) Inte så svårt att uppnå faktiskt tycker jag.
Men som du säger är det ju olika överallt.
himla bra igentligen att man kan diskutera och jämföra -
det här med att dricka tillräckligt tycker jag är jättesvårt såhär nära efter operationen. jag tycker jag dricker hela tiden men man kommer ju inte upp i speciellt mycket iaf.
ska man räkna med nyponsoppa? blåbärssoppa? fil räknas väl inte som dryck tror jag
-
25 är ju fortfarande ganska ungt Visst är det bättre att skaffa barn när man är lite lättare i vikt, det blir så mycket lättare då tror jag iaf.Förändras2012 skrev 2011-04-09 00:09:22 följande:Har funderat lite på detta med op och tänkte se vad ni tycker, har fått remiss godkänande. Vill jätte gärna göra open men har en hel del funderingar med detta med barn!.
Jag har haft en längtan att skaffa barn länge och sagt att 25 då så ska vi försöka men efter en dels funderande så frågan är ska man försöka bli gravid och vara överviktiig och då det finns risker för barnet. Eller vänta på op och vänta ytterligare ett år för att försöka bli gravid?!
Vad tycker ni?
Är 25 nu:)