Inlägg från: Anna Hbg |Visa alla inlägg
  • Anna Hbg

Gastric Bypass (GBP)

JohannaLund: Det har inte varit några problem för mig bara jag tuggar ordentligt men det gäller ju allt. Jag har ätit sallad och det har inte varit någon fara. Hoppar däremot sparris, sugar snaps, ananas osv eftersom det är trådigt. Ja det ska bli kul att se hur det gått. Har hamnat på en platå nu dock så knappt rört mig alls i vikt de två senaste veckorna. Hoppas det kommer igång snart!

• Anna Hbg

JohannaLund: Har exakt samma tanke där att inte ens gbp funkar haha Hade velat gått ner en 5-7 kg till innan återbesöket men det kan jag nog glömma nu då det bara är två veckor kvar :/ Nej, inga blodprov. Ska dit och vägas + nån info med dietisten så vitt jag vet. Tar ca 3-4 h enligt pappret jag fått.

• Anna Hbg

JohannaLund: Äter bla kvarg med blåbär, frukt, lite yoggi med bär osv. Har gått ner ca 12 kg sen operationen vilket ger ett snitt på ca 2 kg i veckan :) Hoppas jag har kommit från platån som jag varit på nu så det sätter fart med viktminskningen igen! Tycker du också att det är svårt att få i sig all vätskan på en dag?

• Anna Hbg

JohannaLund: Oj, då är du ju snart där :) Jag har väl ca 40 kg kvar att bli av med så hoppas vågen börjar röra på sig snart igen :/ Får fråga på mötet den 15/1 annars. Är också dålig på att dricka och får i mig ca hälften av vätskan i snitt om dagen skulle jag tro. Måste bättra mig! Springer också efter vårt busfrö mest hela dagarna :) BELINDA: De flesta har som riktlinje att ditt bmi inte får vara lägre än 40 så det är ingen orsak. Det som däremot kan tala mot det är tex psykisk sjukdom, vissa hälsoproblem, att du inte aktivt försökt gå ner i vikt tidigare osv

• Anna Hbg

JohannaLund: Kanske borde prova vätskeersättning och se om jag blir lite piggare. Har skärpt till mig lite när det kommer till drickandet i alla fall :) Har en 1 liters flaska som jag dricker ur hela tiden vilket gör att jag har en måttstock hur mycket jag får i mig :) Snart dags för mitt åerbesök och måste säga att jag är lite nervös för resultatet :/

• Anna Hbg

Johanna: Mer nervös/förväntansfull :) Har ju trots allt gått ner minst 20 kg sen flytstarten och det är helt ok för mig! Ska bli kul att få reda på hur mina mått ändrats också :) Vet att vi kommer att få lite tips om fortsatt kosthållning också. Lite dålig på det där med maten just nu men har sett att det finns kokböcker för oss som är opade så funderar på att investera i en sån så jag får lite inspiration. Jag är lätt på en fika! :)

• Anna Hbg

Johanna: Inte vad jag vet förutom när vi vägs och mäts. Är nog bara gruppinfo. Hur kunde du lista ut att jag kon från Helsingborg? Hihi

• Anna Hbg

Johanna: Kunde nästan ana att drt var dialekten som avslöjade mig :P För min del spelar det inte så stor roll men gärna barnvänligt eftersom jag kommer att behöva ta med sonen :) Har heller ingen bil för tillfället men det går nog att ordna...tänkte mest på avståndet :)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)