Gastric Bypass (GBP)
Kram Annicka
Något jag inte förstar... Ni som gjort GBP, ni ska väl äta ca 1 och en halv deceliter per måltid? Men samtidigt äta väldigt sakta.. Jag läste att någon ska att man ska äta i minst 20 minuter. Min fråga är du hur man äter en och en halv deceliter på 20 minuter?! Jag äter väldigt fort.. för fort. Så det är og detta jag tror blir svårast.. man måste tugga varje tugga tills det inte finns något kvar eller äta en tugga var femte minut typ? :S
Nervös!!! Ska till läkaren idag och be om att få göra detta.. Så man får iväg en remiss. Jag har BMI 35 så det är på gränsen men alla i min släkt har diabetes i princip så dom borde ej säga nej.. (ska jag vara ärlig så har jag både sminkat mig och klätt mig så stort som möjligt för säkerhets skull!) det är en kvinnlig läkare.. Undra om det är bra eller dåligt?
Det gick jättebra på mitt läkarmöte!!! Hon tog mig verkligen på allvar och jag var där i en timme och en kvart! :) Fick svara på alla möjliga sorts frågot plus att hon tog blodprov och mätte och vägde.. (ska kolla diabetes och allt möjligt)
jag har BMI 35,3 och det var godkänt sa hon!! :D Eftesom gränsen här är 35. Nu måste jag ha intyg från min psykolog och är dom okej med det tror jag det går bra!!!! (pratade med honom efter jag var där och han är inte negativ till det)
Nu håller jag verkligen tummarna och hoppas allt går fort..!
Hej! Hur hittar jag facebook gruppen? Ser alla ens kompisar att man är medlem där...? Har inte sat till någon än...