-
Jag bor i norrbotten.. ve tinte ritkigt hur det är här?SilverEmma skrev 2011-04-09 13:43:21 följande:Var bor du någonstans? I vissa län så räcker det med BMI 35.
-
ÅH va bra!!!!! Nu blev jag jätteglad. Hoppas hoppas dom går med på det då! :DSilverEmma skrev 2011-04-09 14:21:07 följande:Skåne, Småland och Norrbotten har bara 35 som krav. Så där kvalar du ju in.
När läkaren gått med på att skicka en remiss (och dvs tycker att man borde gör en OP) är det klappart och klart då elle rmåste man få tillstånd från flera ställen? -
Okej! Ja men jag får hålla tummarna helt enkelt :) Känns inom mig som att jag har en chans.. kan inte förklara det. Intuition? känns som det är menat att jag ska göra detta..SilverEmma skrev 2011-04-09 16:04:43 följande:Fast nu när jag tydligen hade fel om småland så kanske det är likadant med norrbotten. Jag fick iallafall informationen från en tjej som blivit godkänd där.
Den första läkaren har egentligen inget med operationen att göra, det är kirurgen på sjukhuset som ska godkänna dig. Det får du antagligen reda på på bedömningen du sen blir kallad till.
Blir alla kallade till bedömning eller kan dom säga nej utan bedömning också? -
Jag ska antagligen också dit. Men har inte gjort det.. Min komps har gjort det och får bukplastik vet jag. Vad menar du med VC? Erbjuder dom inte de tlängre, i så fall varför? Det trodde jagELMK skrev 2011-04-09 18:52:41 följande:jag ska på ett första möte på SÖS den 5 maj iår och är så nervös, vet att det "borde" inte vara något hinder för mig, men har ni efter kallelsen blivit lite velig då det står att dom inte kan erbjuda bukplastik och att jag måste gå genom min VC för att få det och jag hgar redan idag ett häng på magen över 6 cm om inte mer.
är det någon som blivit opererad på sös och kan säga om dom är bra? -
Vad är VC?ELMK skrev 2011-04-10 09:22:44 följande:sös erbjuder inte bukplastik utan dom hänvisar till VC för en bedömning för att sedan skickas vidare. det står klart och tydligt i blanketten man får hem från sös.
pratade lite löst med min man igår och han verkar inte vara lika på detta som jag, han anser att jag kan ändra min kost utan operation, men jag har försökt så många gånger förut både genom sjukhus och själv. jag kan gå ner men går upp lika fort igen.när jag bad om en kallelse var mannen med på noterna men när han såg detta om bukplastik så vart han "negativ". men jag vill inte dö som min mamma gjorde -
en fråga, måste alla somska göra operationen flyta? även om man har minsta tillåtna BMI? Då har man ju helt plödsligt så lågt bmi att man inte får operara sig längre..
-
Okej. :) Så dom ite ändrar sig sen menar jag.. :P Men hur länge ska man flyta?Philippa skrev 2011-04-11 15:05:06 följande:Alla måste flytra eftersom de vill att levern ska avfettas, det spelar ingen roll om man ligger under BMI vid op....
-
Ush de tlåter ju hemskt.. Hoppas du får hjälp så fort det bara går. kan du inte bara åka in på akuten så måste dom hjälpa dig?Anne B M skrev 2011-04-11 15:45:05 följande:
@home – Doktorn trodde inte alls att jag har njursten, då han tittat på röntgenplåtarna idag (han var en urologdoktor). Han sa att om jag hade en njursten så stor som ultraljudet påvisade så skulle han se en stenskugga, och den fanns inte.
Men, röntgenbilderna han tittade på var minst två månader gamla, stenen kan ju ha kommit dit senare tyckte jag, men han trodde inte det. Jag ska i alla fall få genomgå en full njurscreening med allt vad det nu innebär, men sen. Alltid sen *morr*. Då jag är palpöm i magen så tror han att besvären har någonting med min GBP-operation att göra, så han skulle skicka mina journaler till Ersta. Ersta är ju inte det snabbaste sjukhuset, och säkert aningens trötta på mig, haha, så jag lär ju får vänta tills jag dör, innan dom hör av sig, om dom ens gör det (ja, JAG ska ringa dom, men inte idag).
När jag kräktes hela tiden så kände jag mig som en hypokondriker då man inte hittade felet, förens efter fem månader (deras operationslarv), då jag inte kunde andas (morfinallergi), och dom inte hittade felet trots flertalet ambulansfärder pga. andnöd, så kände jag mig som en hypokondriker. Nu känner jag mig som en hypokondriker igen, fast jag vet ju att något är fel, då jag känner min kropp, precis som vid de andra tillfällena.
Varför ska min kropp jävlas med mig, och varför är det så svårt att få hjälp? *Arg, ledsen och förtvivlad*
-
Ja ush då.. Jag hade typ inte tillåtit att skicka hem mig! Men så dom tror det är pga din GBP.. hade dom någon aning om vad det var som var felet?Anne B M skrev 2011-04-11 17:26:55 följande:Jag satt på akuten i 12 timmar lördag-söndag, och hamnade på en avdelning igår morse, blev utskriven idag.Det hoppas jag med :)Maddisen80 skrev 2011-04-11 17:11:11 följande:Vilken otur du har tråkigt att höra. De är förjävligt att sjukvården skjuter upp allt du borde ju få hjälp nu på direkten så de inte bli ännu värre för dig. Men hoppas att du får en tid snart igen på ersta.
-
Gör man det när man gått igenom GBP OP? Kul att veta hur ens vardag kommer att bli.. :PPetraD skrev 2011-04-11 22:48:40 följande:egentligen sjukt hur van man är vid att äta så fort man sitter still; åker tåg, bil eller sitter och kollar på TV eller vid datorn...