1638 skrev 2011-06-05 05:22:30 följande:
Bara tittar in o kollar läget lite.
Snart 1½ år efter op o jag mår bra, bortsett från ont lite då o då eftersom jag har besvär av magsår som kommer o går...
Vikten har stannat nu o jag är mer än nöjd. Tappat 47kg, väger nu 64-65 kg (175 lång) Drar i kläder S/M o det är sjukt...... jag som för dryga 1½ år sedan hade 50 i kläder... helt sjukt....
Ångrar inte en enda dag mitt beslut om gbp, enda jag ångrar är att jag itne tog beslutet tidigare
Och jag ångrar o hatar mig själv för att jag tillåtit mig att hamna i situation där gbp blev ett val.
För så är det nog med fler än mig. Man bara vaknar en dag o är stor. "Hur i h-te hamnade jag här?"
Så dags då liksom..... när man redan vägde 30 kg för mycket....minst...
Det som jag nu, som "normalviktig" kan störa mig på är att det helt plötsligt är så legitimt att prata om min vikt- helst då min dåvarande vikt. Men när jag var stor var det aldrig någon som sa något, aldrig någonsinn.
Jag är ju samma person med samma känslor och det stör mig enormt att folk i min närhet är så ytliga...
Det jag mest vunnit på i och med min gbp är min hälsa- min diabetes finsn det inte ett spår av, värdena visar inte ens att jag någonsinn skulle ha haft diabetes. Min ork o energi är såååå mkt bättre. Jag cyklar utan att behöva gå o leda cykeln emellanåt... jag små joggar (hatar men gör det ändå) Det jag kan se som en mini nackdel är väl att mina bröst är borta..... får väl köpa nya men det får bli en dröm tills vidare....
Ör ju inte 25 längre o har accepterat mitt utseende för länge sen... Nu som först gillar jag den jag ser i spegeln, trots hudhäng o platta bröst...
hej de är bra att du mår bra men tråkigt att du har magsår äter du med omeprazol ,jag ska ju opereras i december i ersta.
Grattis till din viktminskning de är ju jättejobbigt ,jag har 54 i bycor ,48 i tröjor.