Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

CharmingGirl skrev 2011-05-31 15:24:43 följande:
    Jag bor i Karlskrona, så antingen i Karlshamn eller Kristianstad (om jag fattat det rätt).
    Har ju dock inte blivit godkänd ännu, men jag hoppas jag blir det.
    Är jättenervös nu inför mötet med läkaren i Karlshamn, nervös för vad han kommer fråga/vilja veta, och för att jag är rädd att jag svarar "fel"... Men å andra sidan kan jag ju inte säga mer än hur läget är, varför jag vill operera mig, vad jag tidigare provat etc etc.
    hej det kommer att gå jätte bra de tror jag förstår att du är nervös,lycka till i förskott
  • Maddisen80
    LillemorR skrev 2011-05-31 22:21:15 följande:
    Hej på er alla kämpar!

Jag har en fråga...
    Jag har en kompis som gjorde en GBG för fem år sedan men hon har inte gått ner som hon ska. säkert 20-30 kg kvar...Har läkaren gjort fel då eller kan hon äta fel eller vad beror detta på? För jag trodde att man gick ner till "normal" vikt efter ett tag...
    Hoppas på svar.. tack för mig... 
    man kan äta upp sig om man inte äter rätt mängd
  • Maddisen80
    LillemorR skrev 2011-06-01 10:53:28 följande:
    ok det är så det ligger till..jag hade ingen aning därför så frågade jag er som kan, för det är intressant att lära sig..
    Tack så mycket för svaren... Alltså måste min kompis kolla vad hon äter och hur mycket samt röra på sig mer än vad hon gör idag....
    Hej jo de måste hon ,hon måste följa rådet hon har fått strikt .
  • Maddisen80
    Gruffalo skrev 2011-06-01 13:16:19 följande:

Hej gänget!

Länge sedan jag skrev nu men jag har varit så förbaskat snurrig och trött. Vecka tre med flyt är påbörjad och på tisdag är det jag som opas! Det har gått så himla fort... Jag kan fortfarande rekommendera Modifast men jag är sjukt trött på smakerna. Just nu känns det som om jag aldrig mer vill äta choklad, vanilj eller hallon. Har tappat 9,5 kg nu men är rätt trött och vimsig!

Hej lycka till på tisdag ska tänka på dig då :)   De enda jag har att välja mellan är fitmeal och sophiakuren för de måstee vara gluten och mjölkfria.
  • Maddisen80
    lizagirl skrev 2011-06-01 17:20:00 följande:
    18,5 kilo på 2 månader inkl flytperioden :)
    Grattis till din viktminskning de är ju jättebra jobbat
  • Maddisen80

Hej jag ringde till sjukresan idag och frågade om hur man får betalning ,hon sa man ligger ute med pengarna själv sen skicka kvitto från sjukhuset + orginalbiljetterna + kvitto från biljettena.

• Maddisen80
    Gruffalo skrev 2011-06-01 18:08:48 följande:

Åh, tack! Börjar känna mig lite risig i halsen men det hoppas jag går snabbt över!

Mmm, jag förstår. Är dom ok, dom varianterna du kan köra? Känns viktigt att det man får äta under flytet är någorlunda gott!

Kram

Hej sophitakuren har jag inte prova men fitmeal gå rätt bra om de är moccasmak
  • Maddisen80
    Gruffalo skrev 2011-06-01 18:08:48 följande:

Åh, tack! Börjar känna mig lite risig i halsen men det hoppas jag går snabbt över!

Mmm, jag förstår. Är dom ok, dom varianterna du kan köra? Känns viktigt att det man får äta under flytet är någorlunda gott!

Kram

De är ju helg nu så du hinner bli frisk innan dess de vet jag :)=0
  • Maddisen80
    CharmingGirl skrev 2011-06-01 22:00:15 följande:
    Tack så mycket! Hoppas också det kommer gå bra!
    Det kommer att gå jättebra :)
  • Maddisen80
    littlemisstrouble skrev 2011-06-03 19:32:55 följande:

Imorgon är det då alltså jag ska ut på middag och puben. Testade ikväll med ett glas vin för att se hur man reagerar och det gick ju bra.
    Kan ju dricka ett glas på kvällen hos väninnan och nån timme senare smutta på ett glas på puben så går det nog bra

Hoppas att ni hade en trevlig middag
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)