Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Naemi skrev 2011-05-19 09:13:07 följande:
    Så snopet det blev.

Jag skulle ju ha opererats i går, men när jag vaknade efter narkosen fick jag veta att det inte gjort operationen trots allt.
    De hade öppnat mig (har alla hål utom ett) och funnit förändringar på mjälten. Den såg tydligen "knottrig" ut, och då ville de inte fortsätta. De tog en biopsi på mjälten, och jag får svar inom två veckor. Kirurgen trodde att det rörde sig om en virusinfektion.
    -Cancer, frågade jag, som har en mamma som dog i bröstcancer för tre år sedan.
    -Det håller jag för högst osannolikt, fick jag till svar.
    Men ändå.

Jag är kvar på sjukhuset, och ska få åka hem efter lunch, när jag har träffat kirurgen. Har knappt ont i såren, däremot en jävla värk i höger axel efter koldioxiden. Sjukt jobbig värk, som jag känner igen sedan jag opererade bort gallan förra året.
    Hej gud vad trååkigt att du inte fick göra operationen :/ men hoppas att de inte är något allvarligt med mjälten ,om de inte hittar något fel ska de göra operationen då ?
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-05-19 16:18:39 följande:
    Fått brev nu från kirurgen Ljungby att jag ska höra av mig till dom NÄR jag varit rökfri i TVÅ månader!! DÅ FÖRST sätter dom upp mig på vänte lista!!! Trodde fan dom drev med mig!! Snacka om att kringgå vårdgarantin! Suck...
    Hej va måste du vara rökfri i två månader
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-05-19 17:46:40 följande:
    Maddisen80: ja tydligen.. Två månader INNAN dom ens sätter mig på listan så vg kan åberopas.. Mao lär jag få vänta fem
    Månader ...
    Tråkigt :( här får du bamsekram
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-05-19 18:21:00 följande:
    Maddisen80: tack snälla! Kommer bli tufft o sluta röka , ush ja fasar...
    Hej förstår att de kommer bli tufft min svärfar ska sluta röka med han har fått sån medicin men han har inte börjat med dem än.
  • Maddisen80
    ullis83 skrev 2011-05-20 06:04:46 följande:
    Jag lever och mår ok, har ont i magmusklerna, men mår ok...Min lillasyster som också operererades här igår mår också bra
    Hej skönt att höra att ni båda mår bra.
    Grattis till ert nya liv.
  • Maddisen80
    Gruffalo skrev 2011-05-20 07:16:12 följande:
    Wow, har flytit sen i måndags och vågen visar -5 kg!
    Känns skönt att det fungerar men nu kommer helgen när "alla" äter gott och dricker vin....uuuh, nu kommer prövningen.
    På tisdag ska jag på förbesök (träffa krirug och narkosläkare) och ta prover.
    Grattis till din viktminskning de är ju jättebra jobbat
  • Maddisen80

Hej jag ska inte säga förmycket men de verka som jag kommer få göra operation för hade jag inte hört nåt från centralenheten så hade de gått bra.

• Maddisen80
    skogsmulle03 skrev 2011-05-20 20:06:48 följande:
    härligt  Grattis Solig
    Tackar så mycket hoppas att de inte hörs av sig framöver men de tror jag inte :)
  • Maddisen80
    Philippa skrev 2011-05-21 07:47:31 följande:
    Igår var jag och handlade kläder, jag har nu gått ned SJU storlekar Jag äger nu mina första par jeans utan resår i midjan sedan tonåren
    Grattis att du har gått ner så många storlekar bra jobbat
  • Maddisen80
    Thessia skrev 2011-05-21 09:01:39 följande:

Ny på denna tråden!
    I Torsdags ringde dom från sjukhuset ang. en återbudstid som dom hade så den 13 juni ligger jag under kniven och på måndag börjar min flytdiet antar jag, skall till sjukhuset på en heldag på måndag och då får jag väl reda på mer antar jag, längtar så mycket efter att få börja mitt nya liv

Hej och välkommen hit hoppas att du kommer trivas här tillsammans med oss i detta gänget.  Grattis att du har fått en tid till opereration. Hoppas att möte går bra på måndag.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)