Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

AmadeusoTheodorsMamma skrev 2011-05-14 19:46:50 följande:
    HEJ! :)

Har läst i smyg om er länge..

Blev opad i onsdags, på Sophiahemmet...
    Från det att läkarn på VC skickade remissen till sjukhuset å till idag har det knappt gått 1 1/2 månad...

hur hade ni det i början?
    Vad åt ni? Mådde ni illa?

Jag vill inte ha ngt, mår illa och längtar efter att få i mig potatismos och fisk :) haha...

KRAM!
    Hej grattis att du har blivit opererad, välkommen till det nya livet :)
  • Maddisen80
    littlemisstrouble skrev 2011-05-15 10:06:14 följande:

berättar ni för alla att ni gjort op? jag har inte berättat för mer än familj och närmaste vännerna.

dom på jobbet är på mig heeela tiden och undrar varför jag varit sjukskriven.
    Jag blir smått irriterad när jag redan sagt att jag det är av privat anledning, dom godtar inte det utan nästan kräver att få veta vad jag har gjort hemma.

Hej när jag ska opereras om jag nu bli godkänd då ska jag tala om för mina vänner och min familj och släkt att jag har gjort operation men min släkt vet att jag ev ska göra den. . Vill man inte säga att man har gjort op ska dem inte tvinga en-.
  • Maddisen80
    AnnaE83 skrev 2011-05-15 10:16:03 följande:
    Gjöde min 09 har gott ner 74 Kg min star vikt va 140 jag rekomenderar den starkt :) lycka till alla som ska 
    Grattis till din viktminskning de är ju superbra jobbat
  • Maddisen80
    ullis83 skrev 2011-05-15 17:34:11 följande:

Jag har precis börjat som timvikarie på mitt nya jobb och blev äna tvungen att berätta att jag ska opas nästa vecka..dom skulle ju beställa större kläder till mig, dom hade inte min storlek inne, då fick jag ju så snällt säga att jag gärna väntar lite,då jag inte vet vilken storlek jag kommer ha (börjar inte "på riktigt" förrän i juli)

alla var positivt iställda och när jag gick idag fick jag lyckoönskningar

Hej hoppas att operation går bra för dig håller tummar och tår för dig :)=)
  • Maddisen80
    ullis83 skrev 2011-05-16 12:24:16 följande:
    Tack, är grymt nervös just nu faktiskt. Det är bara tre dagar kvar, det som varit så långt bort hela tiden..får hålla igång så att jag inte tänker på det, för det är jobbigt, men det går..packlista och allt är färdigt, ska bara köpa mediciner så är jag klar:)
    Det kommer att gå bra, lycka till  så du ska opereras på torsdag ?
  • Maddisen80
    Gruffalo skrev 2011-05-16 13:37:00 följande:
    Oj, här har det skrivits en del sen sist jag var inne! Sorry att jag inte svarade alla. Fick lite trassel med bredbandet (kastar onda blickar mot Bredbandsbolaget).
    Idag har jag i alla fall börjat min flytperiod. Ska köra Modifast i tre veckor nu...mums...
    Känner mig pirrig, nervös och förväntansfull. Tänk om jag inte går ner i vikt, trots operationen..konstiga tankar snurrar i huvudet nu (hjärnspöken).
    Jag ska opereras på Södersjukhuset och dom ska ta gallan på en gång eftersom jag har haft svåra problem med kraftiga smärtor. Det gick ganska fort tycker jag. Remissen skickades i början på januari och då hamnade jag på Södertälje sjukhus men då skulle jag få vänta till november så jag bytte till sös.
    För flera år sedan när jag och sambon skaffade bredbandstelefon via bredbandsbolaget har även internet från dem och då när man ringde kompisar eller något så blev vi kopplad fel och flera ggr kom vi till 112 de var pinsamt andra gången svarade en sur tant trodde att vi busringde men 3e gången var de jättetrevlig killpolis och han ringde bredbandsbolaget och fixade felet åt dem så nu har inte vi blivit koplade fel.

Klart du kommer att gå ner i vikt de vet jag .  Det gick ju ganska snabbt hoppas att de går bra på operation
  • Maddisen80
    ullis83 skrev 2011-05-16 13:44:39 följande:
    ja, någon gång efter 10 på torsdag
    Okis ska hålla tummar och tår att de går bra
  • Maddisen80
    AnnaE83 skrev 2011-05-16 14:24:07 följande:
    Tack så jätte mycket.....

Ni som ska göra den lycka till, dåde jag gubben min syster min farbror och kusin har gjort den. Alla mår bra och ner i vikt blir det :) 
    Kramisar
  • Maddisen80
    Mli79 skrev 2011-05-16 15:34:56 följande:

Nu har jag gjort kroppsmätningen, impedansmätningen. Förra gången var dagen innan OP (1 juni 2010) och då var värdena BMI 43 vikt 128kg varav 50% kroppsfett 50% fettfri massa. Nu var det lite annorlunda, BMI 27, 81 kg fett 32% och fettfri massa 68%. Min fettfördelning över kroppen var idealisk för en kvinna, och jag hade bara tappat 8 kg muskelmassa vilket tydligen var helt exeptionellt bra. Jag behöver inte bry mig om att jaga rätt BMI, det finns inga hälsovinster genom att jaga de sista 6 kilona, jag skulle vara mkt nöjd med mitt resultat   Fick också veta mycket intressanta värden angående min förbränning. Min basala förbränning, dvs vad kroppen förbränner om jag skulle ligga helt stilla en dag, är 1700 kcal. Vill jag stå stilla i vikt är det alltså det absolut minsta jag ska äta per dygn. Känns så skönt att vara "normal-förklarad"

Så härmed förklarar jag viktkampen över.
    Hej du är ju jätteduktig stort grattis till dina  minska värden :=)
  • Maddisen80
    Gruffalo skrev 2011-05-16 18:23:19 följande:
    Jisses, sådana konstiga saker händer även oss. Speciellt om vi ringer på färdiginlagda nummer då kan vi hamna typ var som helst. Nu ringde jag för att modemet bara dog för typ en vecka sen och vips skickade dom ut ett nytt och allt fungerar....i alla fall en stund!
    Hej jo de är lite pinsamt och bli kopplad fel man blir lite chockad :)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)