Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Landskrona har ju inte kortat ner kötiderna jag fick remissbekräftelse idag de står att de är 24 månaders väntetid så ska ringa landskrona vårrdgaranti imorgon

• Maddisen80
    Förändras2012 skrev 2011-05-11 19:04:03 följande:
    Skåne ingen förbindelse m Sahlgrenska :(
    Maddisen: hoppas de har kortat ner m v garanti. Till mig sa de 1,5 år:(
    Tråkigt jag pratade precis med ersta ska be landskrona skicka remissen dit istället :)
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-05-11 19:07:44 följande:
    Maddisen80: tack, Sophia hemmet hade ingen förbindelse med Kronoberg.:(
    Jag ringer Ljungby imorgon och hör med dom. Eller det kanske vårdväxeln eller ad de heter vet? Dom måste ju kunna tala om för en vilka dom samarbetar med! Så man kan göra ett aktivt val snarare än att hamna varsomhelst ...
    Hej jag ringde ersta sjukhus de har förbindelse med landskrona iaf så är så glad
  • Maddisen80
    MrC skrev 2011-05-12 00:41:38 följande:
    Jo jag förstår det med fettet i buken. .... men jag får inte ihop det med exemplet då man hade påbörjat en op och sen avbrutit den för att personen inte flutit före op. Jag menar... det ser man ju på vågen, varför gå in i buken? Är det inte invägning när man får tiden bokad?
    Nojnen skrev 2011-05-11 11:27:56 följande:
    Finns det någon mer än jag som sökt hjälp innan GBP-open för att få bukt med sin ätstörning? Jag förstod inte varför jag hade börjat äta som jag gjorde. I samtal med psykolog fick jag reda på att det baserades sig en händelse när jag var i 4-5års ålder. Fruktansvärt att behöva "återuppleva" händelsen igen, men nödvändigt. Jag har numera full koll på varför jag började äta fel och jag vet också hur jag ska hantera situationer där jag egentligen vill tröstäta.
    Jag har också några misstänkta händelser i min barndom. Men jag vill inte prata om dom med min mamma. Hon skulle bli mycket ledsen.Jo jag förstår... men jag hajar inte varför metoden är flyt? Jag är sjukt taggad och skulle jag få ett brev imorgon som sa att jag har tid om 2-6 veckor och jag ska gå ner X kilo så kan du lita på att jag genast börjar träna stenhårt och rasar i vikt. Om jag ska flyta och leva på 800 kalorier om dagen misstänker jag att jag inte kommer att orka kuta 5-10 km om dagen och träna styrketräning varje dag i 2-6 veckor.
    Jag måste snacka med läkaren om detta.
    Maddisen80 skrev 2011-05-11 16:48:43 följande:
    Hej jag tycker att du borde få en tid snart, jag hoppas att du får de iaf håller tummar och tår varjedag.
    Tack. Jag har inte brytt mig om att stressa fram en op-tid. Men nu jävlar ska jag elda på. Återkommer med resultat senare idag.
    Håller tummarna idag för dig
  • Maddisen80

Jag skulle ringa ersta om en vecka igen och prata med dem för de skulle  få nya regler och dem sa de operera många från landskrona ;)

• Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-05-12 10:27:51 följande:
    Hmmm undrar om detta stämmer... Enligt tanten i telefon så har Ljungby enbart sammarbetr med ALERIS , har inte hört något direkt positivt om deras eftervård :S
    Hon skulle ringa upp mig iaf. O så åberopade jag vårdgarantin. Så typiskt att man ska nå såhär långt i processen lagom till deras upehåll. ALERIS gör sommar uppehåll från och med midsommar. Även om jag ställer mig tillgänglig till återbuds tider så lär jag inte få nått innan dess.... :(
    Åt mig sa landskrona att dem har 2 års väntetid på aleris de är därför jag söker mig till ersta
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-05-12 12:52:59 följande:
    Ah men suck! Tanten har inte ringt upp än, men ska fråga henne om de då om jag kommer ihåg . Jag frågad om dom hade nått sammarbetr med Sthlm men de hade dom inte sa hon... Dom MÅSTE ju skicka mig någonstans där dom
    Kan hålla VG!
    Hej vart var de  du bodde nu igen glömsk ???
  • Maddisen80
    Isis skrev 2011-05-12 15:26:37 följande:
    Har precis varit i kontakt med vårdgarantin i Skåne. Förr skickade de själv till resp sjukhus. Men idag måste de skicka remissen till centrala enheten, Skåne om man vill göra ett fritt vårdval. Sedan är det de som avgör om man kan göra op´n på det sjukhus man vill. För numera måste  det opererande sjukhusets hemmaregion godkänna att de tar emot utomlandstingspatienter.
    Min remiss har iallafall skickats nu för ev godkännande till Carlanderska!!!! Så nu gäller det att hålla tummen.
    Hej jag ringde landskrona vårgarantin de sa samma sak som de sa åt dig så de skulle skicka till centrala enheten och ringer dem inte mig så går allt bra ringer dem så går de åt helvete. håller tummarna för dig att det går bra
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)