Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

MizzPiggy skrev 2011-05-06 11:22:19 följande:
    Nojnen: ja de e klart, ju större man e desto fortare tappar man ju i början.
    Men ändå strongt!, för typ två år sen fick jag reductil utskrivet, de dämpade ju sug o hunger, då gick jag ner 10 kg på lite över en månad , hade BMI 39 tror jag. Totalt gick jag ner 17 kg på 2 1/2 månad. Sen pallade jag inte mer o har gått upp allt o 8 kg till...
    Hej jag fick reductil med för flera år sedan jag bad läkaren skriva ut igen men han ville inte skriva specialansökan för han sa att de är svårt att få de godkänd.
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-05-06 12:04:25 följande:
    Maddisen80: okej! Hur funkade dom för dig?
    Jag visste att dom inte fanns mer, men att de gick o special ansöka visste jah inte..
    Spelar iofs ingen roll, jag vill och behöver opas ändå, för ett varaktigt resultat!.
    Dem fungerade bra för mig med godissuget och mättnadkänslan var bättre men jag måste med opereras .  Ska ringa runt olika sjukhus imorgon
  • Maddisen80
    ALMEOTTO1 skrev 2011-05-06 13:26:59 följande:
    Ja, jag tror det gäller att man visar framfötterna.. och ringer och kollar för att visa sitt stora intresse på vad som händer!
    Usch då är det 2 år i kö där??
    Jag kommer bli kallad till Karlshamn och jag kommer ringa me och kolla hur lång tid det tar innan jag kommer dit, annars vill jag me flyttas!!
    Lycka till!!  :)
    Jo jag ska ringa alla sjukhus som finns och kolla vilka som har kortast väntetid.  Lycka till du med hoppas att vi kommer få opereras snart.
  • Maddisen80
    SilverEmma skrev 2011-05-06 14:46:46 följande:
    Maddisen - Ersta har relativt kort väntetid, ring och kolla med dem!
    Hej okis ska göra de imorgon tänkte jag ringa runt de är ju bra det . Tackså mycket för tipset. Innan man kan åberopa vårdgarantin måste man väl ha remissbekräftelse från landskrona ?
  • Maddisen80
    Åsiktskvinnan skrev 2011-05-06 14:58:53 följande:
    Hej,
    Är ny här.
    Jag ringde igår för att få läkartid, ska till läkaren den 16:e.
    Tänkte höra om någon gjort sin op i Stockholm nyligen och undrar hur lång väntetid det är ungefär?
    Lycka till hos läkaren den 16e
  • Maddisen80
    Förändras2012 skrev 2011-05-06 15:42:04 följande:
    Ringde lanskrona och åberopade v garanti väntetiden var då 1,5 år!?!? Det är länge man får själv hitta någon som samarbetar och få remissen dit. J vill ju opas bu när j har bestämt mig! :)
    min läkare på överviktsenheten skickade remiss till landskrona i måndags och jag har inte fått någon remissbekräftelse än :(
  • Maddisen80
    SilverEmma skrev 2011-05-06 19:42:04 följande:
    Jag skickade in en egenremiss till Landskrona i januari, skickade in en hälsodeklaration till Carlanderska i februari (efter att jag kontaktat dem och fått en hemskickad) och opererades den 26:e april.

Tyvärr så tar Carlanderska inte emot remisser från Landskrona mer, det stoppades 1:a maj. Men från övriga landet tror jag är ok! De har ganska korta väntetider iallafall.
    Så carlenderska ta inte emot remiss från landskrona längre??? då vet jag de då behöver inte jag ringa dit iaf för de var en på facebook som sa att jag skulle ta kontakt med carlenderska men då är de inte lönt ,tack för tipset :)
  • Maddisen80
    Förändras2012 skrev 2011-05-06 19:04:01 följande:
    Ojj dumma iphone;) de hade6 mån väntetid tid men hon kunde inte svara på om de hade bet förbindelse men j chansar. Hoppas på tur:)

Hur. Lång tid allt som allt har d tagit för er?
    Hoppas att sahlgrenska  har betalningsförbindelse för de är dyrt att betala själv-
  • Maddisen80
    littlemisstrouble skrev 2011-05-07 09:53:45 följande:
    gjorde op på sophiahemmet i mars. väntetiden var bara tre månader eftersom jag igentligen skulle opas i värnamo med åberopade vårdgarantin å fick då åka till stockholm
    Har sophiahemmet så kort väntetid ???
  • Maddisen80
    Anne B M skrev 2011-05-07 13:07:42 följande:
    Det skiljer 96,4 kilo mellan bilderna, och ungefär 1 år.
    Det var en himla stor skillnad grattis till din braa viktminskning de är ju superbra jobbat
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)