Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Gastric Bypass (GBP)

Lillmonster, jag lider inte av det. Men de flesta kan inte ens kräka efter operationen.

• SilverEmma

Lillmonster - Det är däremot inget jag hört talas om, låter lite konstigt. Blir vi magsjuka så kommer det iallafall mer från andra hållet, istället för kräk.

• SilverEmma
    evolyn skrev 2011-09-02 11:02:14 följande:
    Blir alla som har ett BMI över 35 godkända eller kan man bli nekad ändå?

Man kan fortfarande bli nekad. Man ska ha haft sin övervikt i minst fem år och gjort seriösa försök att bli av med den. Vissa landsting kräver att du träffat en dietist och försökt gå ner i vikt med den hjälpen först. Det är så olika beroende på var du bor.
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • SilverEmma
    Dhevil skrev 2011-09-02 14:51:39 följande:

Hur länge brukar man få vänta på remissvaret?

Jag fick vänta tre veckor, precis på dagen.

Tipsar om vår FB-grupp igen, länk finns i TS. Vi börjar bli ganska många, alla på olika ställen på resan. Där får man bra svar på sina funderingar och alla delar med sig av sina tips.    
  • SilverEmma
    Lillmonster skrev 2011-09-02 19:18:18 följande:
    Jag kommer inte in på sidan för att söka om medlemskap i gruppen. Länken funkar inte för mig. Gråter

Vad konstigt! Inte ens om du kopierar HELA länken (den som står sist i TS) och klistrar in i ett nytt fönster?
  • SilverEmma
    FamiljenHietala skrev 2011-09-02 20:26:53 följande:
    Prövade o klistra in men gick inte för mig iaf! Vad heter gruppen exakt? Lättare o söka på Facebook då

Svammelhörnan! Testade nu med makens konto och den gick att hitta genom sökning, trodde inte det.
  • SilverEmma
    Dhevil skrev 2011-09-06 22:45:23 följande:

Åh nej va jobbigt!
    Ingen aning om vad man gör då! Men dem ska väl få böter om de inte kan hålla vårdgaranti eller? Om man åberopar det alltså, vilket jag heller inte fattat hur man gör riktigt. =P 

Jag vet inte om det kan bli några böter egentligen. De kan ju inte trolla fram platser och det blir ju större och större tryck på dessa operationer. Jag fick höra från Landskrona att de inte kunde hålla vårdgarantin (i januari när jag skickade in min remiss), det var 1½ års väntetid även om jag åberopade den. Då utnyttjade jag istället det fria vårdvalet och ringde själv runt till sjukhus som har samarbete med mitt landsting och frågade om deras köer och om de hade möjlighet att ta emot mig. Valde till slut Carlanderska och fick en hälsodeklaration av dem som jag fyllde i och skickade tillbaka. I mars ringde de mig och gav mig tid för inskrivning och operation och då ringde jag Landskrona igen och bad dem skicka en betalningsförbindelse till Carlanderska och i april opererades jag.

Jag rekommenderar det fria vårdvalet. Ring runt till de större sjukhusen och kolla själv.   
  • SilverEmma

Zanna80 - Vänta in din remissbekräftelse från ditt landsting och sen kan du själv ringa runt ja. Du måste fortfarande bli godkänd av ditt eget landsting då det är de som betalar kalaset även om du opereras utomläns.

• SilverEmma

Ni som har problem att dricka vatten, testa med isbitar i så att det blir riktigt kallt! Funkar för många! (dock inte alla)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)