Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Gastric Bypass (GBP)

hur många ska se kalla fakta idag?

bör man se om man inte har gjort op än?

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    Philippa skrev 2011-03-10 10:52:06 följande:
    Jag ska självklart se den och jag hade sett den även om jag inte var opad ännu för att göra mig förberedd på vad som KAN hända.....
    ja jo det kanske man ska men vad som kan hända har man väl läst sig till och fått information om av läkaren förhopningsvis.
  • littlemisstrouble
    Maddisen80 skrev 2011-03-10 13:49:45 följande:
    Hej jag ska se kalla fakta, jag vill göra en operation men de gick inte så bra igår när jag prata med sjuksköterskan på överviktsenheten men ska få träffa läkaren framöver så ska fråga honom
    du väger för lite alltså för att få göra en operation eller?
  • littlemisstrouble
    Maddisen80 skrev 2011-03-10 14:00:59 följande:
    Nä de gör jag inte, jag är 1,67 cm väger 117,5 kg midjemått 120 men de säger att man ska ha varit överviktig i 5 år
    hmmm gå till en annan för ett andra utlåtande? jag vet att man måste varit överviktig i si och så många år men man borde kunna få hjälp tidigare än 5 år väl
  • littlemisstrouble
    Maddisen80 skrev 2011-03-10 16:50:33 följande:
    Hej jo jag väntar på ett läkarbesök på överviktsenheten men vet inte när jag ska dit . Jag har pratat med min familjeläkare.
    bättre att ta det med dom som kan övervikt istället då. hoppas det går bra för dig.
  • littlemisstrouble

Tvivlade in i det sista om jag skulle se kalla fakta eller ej idag men jag kunde inte hålla mig ifrån att titta.
    Det enda jag inte såg var operationsbilderna, då tittade jag bort. har lite svårt för sånt.
    MEN blev inte alls avskräckt inför min egen op i slutet av månaden. Skönt!

• littlemisstrouble

För min del har den här tråde varit till stor nytta när man föbereder sig på op. Är guld att kunna prata med andra som har och ska göra samma sak.

• littlemisstrouble

Vilket flyt har ni andra gått på? alltså vilken sort? j
    ag har valt modifast för det är ju supergott. då får man i sig 880kcal på 4påsar som är dagsintag. hoppas inte det är för mycket nu då

• littlemisstrouble
    Munchies skrev 2011-03-12 19:49:52 följande:
    Naturdiets färdiga shakes. 720 kcal om dagen om jag inte minns fel, de enda jag fick i mig. Kirurgen sa ABSOLUT NEJ till att äta den, hade bara Nutrilette och Modifast att välja mellan. Dietisten sa att hon inte kunde råda mig att ta det eftersom hon inte hade bra koll på innehållet (hon tittade dock på innehållsförteckningen och kunde inte neka till att det var bra mängd av kcal).

Naturdiets färdiga shakes är kostersättningar, men alla andra (vad jag vet) färdiga shakes och smoothies är måltidsersättningar. Kostersättning är okej, men inte måltidsersättning.

Det är bara någon mineral som fattas jämfört med Modifast.

Gick ner 5 kg på två veckor, och kirurgen sa att operationen inte kunde ha gått bättre.

Chokladsmaken smakar pucko tycker jag. Chocobanana smakar som de där gula avlånga banankolorna. Väldigt sött, men okej några gånger tyckte jag. Caffé latte var min favorit, men jag tror många tycker att den också är för söt och man kanske inte gillar kall dryck som smakar lite kaffe. Jordgubb gillade jag inte alls, smakade inte alls gott.
    naturdiets latte har jag hemma. gillade inte den alls. hade hoppats den smakade mer kaffe.

modifast däremot smakar chokladmilkshake på mcdonalds ungefär. mums. tog modifasts chokladpudding (samma sak som shake men i puddingform) och den ville maken äta upp istället haha..han gillade det skarpt, jag också.
  • littlemisstrouble

är det någon av er som jobbar i vården? hur länge var ni sjukskrivna?

jag är så nojjig över mitt jobb och bara vara sjukskriven i 4 veckor. jag har riktigt tunga pensionärer och tunga lyft. har läst att man inte får lyfta tungt förräns efter 8 veckor. stämmer det?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)