Isis skrev 2011-04-07 22:17:02 följande:
Hej alla!!
Tack för alla era svar!! Det känns som det finns tusen och åter tusen frågor inne i skallen på mig just nu.....
Idag gick min remiss iväg till Landskrona...så får vi väl se hur länge det dröjer innan jag får remiss svar från dem. Hur har ni andra gjort??? Väntat på svar eller ringt och frågat själva???
Hur lång tid tar det från remiss till bedömning om man har möjighet att få op? Är det Landskrona som fattar det beslutet för skånes räkning? Eller är det fler som tar de besluten???
Jag skickade också in remiss till Landskrona...tog 1½ vecka tills jag fick remissbekräftelsen. Skickade in min i slutet av januari i år. Fick till svar att där var minst 2 års väntetid. Inget jag ville vänta på så jag kontaktade Carlanderska i göteborg och har nu fått tid där den 28 april, alltså har det tagit 3 månader.
Du kan ju redan nu fundera på hur du ska göra, utnyttja vårdgarantin eller det fria vårdvalet?!
Tar du vårdgarantin ställs du i en annan kö, där jag inte har någon aning om vad väntetiden är, men jag har hört att landskorna inte heller där kan hålla tiden.
Det fria vårdvalet utyttjade jag, och fick därmed tid snabbare i göteborg. När jag fått tid där, ringde jag landskrona och bad om en betalningsförbindelse till Carlanderska, vilket dom fixade direkt!