Inlägg från: Sannalouise87 |Visa alla inlägg
  • Sannalouise87

Gastric Bypass (GBP)

SilverEmma skrev 2011-04-04 18:01:38 följande:
    Vem kontaktar jag för det? Har egentligen råd med resorna själv, men det vore ju trevligt om jag slipper då vi har det lite knapert just nu.
    Samma här!
  • Sannalouise87
    PruttPottan skrev 2011-04-05 07:23:55 följande:
    Då kanske du ska tacka nej till det där jobbet?
    NEJ,man tackar verkligen inte nej till ett jobb! Det tycker minsann inte jag. Jag söker jobb dagligen, och skulle jag få ett jobb kommer jag skjuta på min operation. Ett jobb för mig är så mycket viktigare än operationen!
  • Sannalouise87
    PruttPottan skrev 2011-04-05 10:13:10 följande:
    Man? Talar du för alla nu?
    Nej, jag talar inte för alla. Talar för min egna del. Och jag skulle aldrig tacka nej till ett jobb för en op. Jag tycker det är dumdristigt när det faktistk är rätt svårt att få jobb i dagens samhälle. Men självklart gör var och en som dom vill!
  • Sannalouise87
    PruttPottan skrev 2011-04-06 17:14:32 följande:
    Beror ju på vad man säker för jobb och har för utbildning. För min del skulle jag kunna få jobb imorn, men nu vill jag inte jobba med det längre =)
    Visst är det så! Skönt att någon har lätt att få jobb i alla fall Flört
    Jag har också jobb, men vill inte jobba med det...svårare att hitta nytt!
  • Sannalouise87

MizzPiggy: 3 månader för mig! Skickade in egenremiss i slutet av januari och opas i slutet av april!

• Sannalouise87
    Isis skrev 2011-04-07 22:17:02 följande:
    Hej alla!!

Tack för alla era svar!! Det känns som det finns tusen och åter tusen frågor inne i skallen på mig just nu.....
    Idag gick min remiss iväg till Landskrona...så får vi väl se hur länge det dröjer innan jag får remiss svar från dem. Hur har ni andra gjort??? Väntat på svar eller ringt och frågat själva???

Hur lång tid tar det från remiss till bedömning om man har möjighet att få op? Är det Landskrona som fattar det beslutet för skånes räkning? Eller är det fler som tar de besluten???
    Jag skickade också in remiss till Landskrona...tog 1½ vecka tills jag fick remissbekräftelsen. Skickade in min i slutet av januari i år. Fick till svar att där var minst 2 års väntetid. Inget jag ville vänta på så jag kontaktade Carlanderska i göteborg och har nu fått tid där den 28 april, alltså har det tagit 3 månader.

Du kan ju redan nu fundera på hur du ska göra, utnyttja vårdgarantin eller det fria vårdvalet?!
    Tar du vårdgarantin ställs du i en annan kö, där jag inte har någon aning om vad väntetiden är, men jag har hört att landskorna inte heller där kan hålla tiden.
    Det fria vårdvalet utyttjade jag, och fick därmed tid snabbare i göteborg. När jag fått tid där, ringde jag landskrona och bad om en betalningsförbindelse till Carlanderska, vilket dom fixade direkt!
  • Sannalouise87
    Isis skrev 2011-04-07 23:48:59 följande:
    Aha....så man kan be om en betalningsförbindelse innan man är bedömd i Landskrona!!! Jag trodde man var tvungen att vara beviljad op  först innan man kunde söka privat.

Det verkar ju onekligen som det fria vårdvalet är en ganska snabb och bra väg att gå! Det är nog så jag kommer att göra också. Men nu först blir det att vänta på remiss svaret från Landkrona. Sedan kan man ju sparka igång direkt med andra alternativ.

Tycker det är kanon att man får så mycket "hjälp" och framför allt mycket info härinne! Oftast har iallafall jag inte riktigt pejl på vilka mina rättigheter är när det gäller just sjukvården!!!
    Ja, det kan man! Så länge man har ett BMI över 35 så ska det inte vara några problem!
    jag tycker att det fria vårdvalet är kanon, och jag känner mig väldigt nöjd med mitt val av Carlanderska då jag bara har hört positivt om det !
  • Sannalouise87
    SilverEmma skrev 2011-04-09 19:20:49 följande:
    Ullis - Det enda som maken får snaska fritt på är jordnötsringar, det har jag aldrig gillat.

Jag opereras den 26:e april, behöver inte börja mitt flyt förrän på tisdag men jag kände mig så taggad så jag började igår istället.
    Jordnötsringar som är såååå gott...
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)