• PetraD

Gastric Bypass (GBP)

sangria skrev 2011-02-27 21:15:11 följande:
    hej alla, jag har tid för ev remiss till op snart coh undrar lite hur länge ni fick vänta från remiss till operation?
    jag var på vc och fick remiss skriven mitten av oktober 2009 och sen gjorde jag min op i början av februari 2010 (hade riktig tur)
  • PetraD
    Sara84 skrev 2011-02-27 10:49:07 följande:
    Imorgon är det dags för info möte på Ersta för min del!
    Känner mig måttligt nervös och pirrig! Äntligen är det på gång - kan knappt förstå det faktiskt!
    Känns overkligt..
    Är beredd på en omtumlande och smått kämpig tid framför mig nu! :)
    lycka till
  • PetraD
    Zodic skrev 2011-02-28 13:19:03 följande:
    sötningsmedel är aldrig bra...

jag dricker mycket te, och mjölk. 
    nej, det är det ju egentligen inte. men nu nämnde hon just kombinationen av sötningsmedel och kolsyra..
  • PetraD
    Anne B M skrev 2011-02-28 13:49:30 följande:
    Jag mår jättedåligt, har jätteont ock kräks fortfarande massor .
    förlåt valet av ord, men fan vad jobbigt. Hoppas verkligen att du får må bra snart.
    det är ju säkert en orsak till att du inte kan känna dig så glad över din stora superbra viktnedgång
  • PetraD
    Anne B M skrev 2011-02-28 15:14:14 följande:

Min om-operation misslyckades. Maten kommer fortfarande inte ner dit den ska, och ont har jag för att min kropp försöker tänja ut passagen av sig själv. Ytterligare en operation att vänta, men först en gastroskopi på onsdag.

ORKAR PÅ RIKTIGT INTE MER NU *Gråter*

har de sagt varför den misslyckades??
  • PetraD
    Zodic skrev 2011-02-28 21:32:03 följande:
    Idag var jag o tog tester för första gången sedan opn, inte bra.. det skulle man ju jgort ett halvår efter o nu har det gått 10 månader. Hoppas jag för resultaten imorgon!
    hoppas de gick bra!!
    påminner mig om att jag också måste gå och ta.. tack
  • PetraD
    SilverEmma skrev 2011-02-28 22:07:07 följande:
    Man kan ta tester på sin vanliga VC sen väl? Man behöver inte åka till sjukhuset man opererades på?

Hur har ni blivit bemötta på er VC efter operationen förresten? Känner ni att personalen är iallafall lite pålästa om operationen eller har ni känt att ni fått informera dem?
    jag ska ta mina prover på labbet (heter det va) som ligger ijämte vc..
    har inte varit på vc sen min op
  • PetraD
    SilverEmma skrev 2011-02-28 22:16:41 följande:
    Labbet? Ingen aning....vad är det för tester då? Trodde bara det var vanliga blodprover?
    ja blodprover.. fast tror det heter labb.. haha var så länge sen som var där så glömt vad det heter..   Kommer faktiskt inte ihåg vad var för tester. men är ju några rör..
  • PetraD
    SilverEmma skrev 2011-02-28 22:16:41 följande:
    Labbet? Ingen aning....vad är det för tester då? Trodde bara det var vanliga blodprover?
    kollade nu (för skojs skull) och tilhör vc, men heter laboratoriet och ligger vägg i vägg/dörr i dörr med vc..
  • PetraD

jag fick papper hem att ska gå och ta prover i samband med min ettårskontroll...
    som den ska ske på telefon...
    har ni haft er ettårskontroll över telefon eller har ni varit på sjukhuset??
    beror kanske på att de har mycket eller så är det för att jag har ca 1½ timmes resa till sjukhuset.. men vill nog helst åka dit...

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)