• PetraD
    Philippa skrev 2011-02-18 07:07:00 följande:
    Ni som varit opad mer än ett år: hur mycket har ni gått ned i genomsnitt per vecka?

jag gjorde min op 2/2 förra året. tills augusti gick jag ner till 75kg (från 110kg) och legat still sen dess, men nu sista två veckorna gått ner till 73,3.. så tills augusti blev det ca 1,3kg/v, nu tills idag ca 0,68kg/v
  • PetraD
    annica26 skrev 2011-02-18 08:37:51 följande:
    Har nu gått 1 år och snart 2 månader sen jag opades på ersta, 62 kilo lättare och minskat i midjan med 46 cm!

heja!!
  • PetraD
    missteddy skrev 2011-02-18 17:23:55 följande:
    frågar samma här för er som inte har fb. jag fundrar starkt på att söka mej till soffia hemmet. är det någon som gjort sin op där? hur blev ni bemötta där. hur länge fick ni vänta frånni varit där tills ni låg på op bordet
    jag gjorde min op på sophiahemmet
    de är toppen
    jag skulle egentligen gjort min i värnamo, men fick göra den på sophiahemmet istället eftersom de i värnamo hade så lång kö och samarbetade med dem på sophiahemmet.
    jag var på vårdcentralen och pratade med läkare för remiss 14/10-09, sen runt lucia ringde de och frågade om jag var intresserad av att göra den i sthlm istället.. fick tid till den 14/1-10 till info och samtal med läkare (då hade de kommit från sthlm/sophiahemmet till värnamo) och fick då tid till min op 2/2
  • PetraD
    MIJV skrev 2011-02-19 14:02:36 följande:
    Ang. FB skrev ett inlägg som hamnade på min egen senaste händelser, blev så rädd att andra skulle kunna se det så jag tog bort det... Är de inlägg man gör helt dolda för andra? så de inte syns på egen senaste händelser?

/malin
    jag märkte också det när skrev där första gången, och det jag hade skrivit i mina egna händelser. men sen kollade jag med min mans fb-login och på hans syntes inget alls om den "gbp-tråden"
  • PetraD
    MIJV skrev 2011-02-19 14:27:35 följande:
    ah ja det var ju bra, så då kan jag skriva utan att vara rädd att det syns för mina vänner på fb?
    ja det ska du kunna göra
  • PetraD
    Lännat skrev 2011-02-23 09:32:21 följande:
    Opade mig den 11 maj -10 och gick ner 8,8kg innan operationen och nu har jag gått ner 39kg till.....
    Start vikt 122,8kg
    Nuvrande vikt 75kg
    En vikt minskning på 47,8kg
    Jag är så super nöjd!!!!
    hallå där
  • PetraD
    RadarQueen skrev 2011-02-26 18:42:56 följande:
    TACK! Verkligen! Känner mig lite osynlig här iom att jag inte har tiden att sitta så mkt. Så jag lämnar tråden och önskar er andra lycka till =)
    men det är inte alla som skriver här "jämt" du får mer än gärna vara kvar och berätta om dina framgångar och fråga om är något du undrar eller dela med dig av tips
  • PetraD

är dålig på att dricka vatten, blivit bättre nu, men blandar ofta fun light.. ett tag drack mycket pepsi max. men min dietist sa att läkare säger att det inte är bra pga kombinationen av sötningsmedel och kolsyra. någon som hört det?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)