• entity

Gastric Bypass (GBP)

Lalalong skrev 2011-04-16 07:02:00 följande:
    Uller: (kan inte citera med mobilen): I knoe the feeling! Jag har gått ner 40 kg och ser fortfarande ingen skillnad i spegeln. Jag ser på bilder och märker ju att jag har kläder i mycket mindre storlek (gått från 54/56 till 46/48) men när jag står framför spegeln kan jag inte riktigt fatta det för jag ser ju precis likadan ut fortfarande.
    Här är en till, fast jag har ju inte gått ner riktigt 40 kg, ungefär 35kg nu. Ser ingen skillnad alls själv. Tycker jag ser likadan ut fast kläderna hänger mer. Så jag vet inte var det har försvunnit fläsk ifrån för min del *S*
  • entity
    Tulebo skrev 2011-04-17 22:04:09 följande:

Har legat i natt och läst från början till slut. Mycket matnyttigt.. har kämpat mot övervikt i nästan 20 år nu och varit inskriven på obesitas på Sahlgrenska ett år... har BMI 35 och gick ner ca 8 kg under ett år med flyatande och dietist råd, men är tillbaka igen på vikten jag hade för ett år sedan när jag började. Mitt problem är att jag blir hungrig igen snabbt efter att jag ätit och blivit mätt. Inte sugen utan hungrig! Det drar i magen och i strupen som om jag vore gööör hungrig. Jag har under 20 år fått gå med denna kännsla och slagit mig själv på fingrarna och räknat kalorier och ständigt haft dåligt smavete och hunger.... Jag gick in på Carlanderskas hemsida och läst om GBP och sedan frågade jag på obesitas men jag väger för lite... Så om jag går upp 15 kg så får jag den? ja! Ville inte utsätta mina knän för detta. Tog lån, skickade in hälsodeklaration till Carlanderska på måndagen för 2v sedan. På fredagen fick jag svar att jag har tid den 29/4.  Snacka om att jag blev lycklig! Jag blev sååå lättad och rider ff på den kännslan att  äntligen kanske jag får känna mig mätt och inte hungrig! Min man och min bästa vännina är inte lika glada. De ser bara hindren. Min man menar att det är en lat utväg ( cyklar till jobbet 9,2 km enkel väg och har två hundar), min vännina skickar alla hemska länkar till mig och menar att om inte obesitas anser att jag skall opereras på landstingets bekostnad så är det inte akut då kan jag vänta ngt år till. Men jag är övertygad om att detta är rätt för mig. Har alltid varit aktiv och tränat hårt. Men kroppen förändras vid 40 och vi har fetma i släkten samt dåliga knän som gör att jag vill göra detta nu medans jag ff är ung och frisk. Är det ngn ute där som har några uppmuntrande ord en kväll somd enna. Är inne på dag två av flytande... gjort det förut så jätte-taggad är jag inte! Men faan jag är ju så glad och peppad igentligen inför op!!Solig

Gud vad trist att din man och väninna beter sig såddär, men bra att du ändå står på dig! Stort grattis till ditt beslut och en lycka-till-kram får du av mig :)
  • entity
    SilverEmma skrev 2011-04-18 20:50:06 följande:
    Grattis till alla som blivit godkända, fått tider eller opererats!
    Jag hakar på SilverEmma här och säger grattis jag med till allihop!
  • entity

Glad påsk allihop!

Hörni, ni som tappat hår, har ni tappat mycket och vad har ni gjort åt det? Jag börjar fasa att jag snart måste ta bort mitt långa hår som jag alltid haft, det känns jätteläskigt och gör mig lite nedstämd :S Någon som vet om jag kan försöka peta i mig nåt som hindrar det från att smita från huvudet?

• entity
    Full av förhoppning skrev 2011-04-23 15:07:46 följande:
    Priorin 3 tabletter om dagen... silica och B-kombin forte tar jag. Det stannar av när du börjar bli viktstabil och växer ut igen, men det är både sorgligt och läskigt att se det i princip enda man gillat med sig själv försvinna totalt. Har tappat ca 2/3 av mitt hår. Tur som fanken att det var tjockt från början, för det är det INTE nu kan jag säga!
    Jag har tyvärr aldrig haft direkt tjockt hår, så blir det tunnare än såhär så måste jag dessvärre gå loss med saxen :( Och som du säger är det läskigt, mitt hår är en stor del av mig så att säga, det är jätteläskigt att se det försvinna :(

Men tack för tipset :) Hittar du dessa tabletter på hälsokosten eller? Tusen tack :D
  • entity
    SilverEmma skrev 2011-04-26 09:16:00 följande:
    Är på plats på Carlanderska nu, 45 minuter för tidig. Hungrig som sjutton...har ju inte fått äta något idag. Allt känns jättebra, har inte ens blivit nervös än.
    Lycka till :) Hoppas op:en gick bra! :D
  • entity
    littlemisstrouble skrev 2011-05-16 17:57:56 följande:
    Men hörni, visst måste man vara hemma mer än ett par dagar trots att man har ex ett typ pappersjobb?
    Jag hade iaf skitont i två veckor efter op. 2 veckor för när man har enklare arbetsuppgifter. 4 veckor om man har lyft i arbetet.
    enligt min läkare fick man inte lyfta tungt förräns efter 6 veckor.
    Jag jobbar med ett stillasittande jobb, blev hemma 4 veckor. Nu får man väl bara vara 2 dock men för min del kändes det som det behövdes, hade visserligen inte jätteont men blev vansinnigt matt och lätt yr och hade jättesvårt att få i mig nåt första tiden.
  • entity

Hej på er alla, och grattis till alla som fått tid eller är nyopade :)

En liten fundering ang hår. Jag fick tidigare bra tips här om vad jag ska äta då jag tappar så mkt hår, men hur har ni andra gjort, har ni "härdat ut" eller klippt er? Jag har långt hår men det börjar ju se ut som något liknande skabbräv i och med mängden som lossnat :( Om man håller ut tills dess att det slutar lossna, kommer det liksom att se okej ut senare, eller är det bättre att klippa?

Känner mig rätt nere över håret faktiskt, det är till och med värre än hängbuken och slapp-skinnet :(

• entity
    Mli79 skrev 2011-05-21 19:17:04 följande:
    Jag hade hår ner till halva ryggen och klippte mig i typ page när jag tappade som mest hår. Det är ju inte ett måste, jag klippte mig för att jag ville förändras och för att håravfallet "känns" mindre på kortare längder. Nu när mitt förlorade hår är på utväxt så är det ju inte så snyggt, ett par cm hår som mest bara står rakt ut. Då saknar jag att kunna sätta upp eländet i en tofs. Nu blir det ju till att styla håret vareviga dag om man ska se någelunda respektabel ut
    Jag har hår ner till svanken, inte redo att gå så drastiskt som att klippa page..kanske :O Men jag tänkte en något kortare frisyr och kanske uppklippt, då borde det väl kanske inte se så knasigt ut sen då det blir småsnagg som stícker upp ;)
  • entity
    Mli79 skrev 2011-05-21 19:17:04 följande:
    Jag hade hår ner till halva ryggen och klippte mig i typ page när jag tappade som mest hår. Det är ju inte ett måste, jag klippte mig för att jag ville förändras och för att håravfallet "känns" mindre på kortare längder. Nu när mitt förlorade hår är på utväxt så är det ju inte så snyggt, ett par cm hår som mest bara står rakt ut. Då saknar jag att kunna sätta upp eländet i en tofs. Nu blir det ju till att styla håret vareviga dag om man ska se någelunda respektabel ut
    Tack för svaret också :)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)