Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Gastric Bypass (GBP)

MizzPiggy skrev 2011-10-19 22:28:59 följande:
    Åh herreguuuuuud jag öppnade nyss posten ( jobbat kväll idag) o jag har fått en op tid den 21 november!! Det står att jag ska flyta 4 veckor innan med andra ord ska jag börja om någon dag bara, har dom inte bättre framförhållning än så?
    Nervös jag blev!!! Har ju aldrig opererats förut :S

En fråga till alla, hur länge var ni sjukskrivna!? Jag jobbar i vården med en del tunga moment, så jag funderar på hur länge man blir sjukskriven...
    du blir sjukskriven 4 veckor men i mina papper står det att man inte får lyfta tungt (som i vården) på 6 veckor så efter 4 veckor blev sjukskrivningen förlängd för man får inte 6 veckor direkt. du får då höra av dig till din läkare om förlängning

Grattis till op tiden
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    MizzPiggy skrev 2011-10-20 10:48:43 följande:
    ok då förstår jag!  har just beställt en massa grejer på modifast hemsida, på faktura för jag e så jävla pank, jag ringde faktiskt sjukhuset o frågade hur jag ska göra för jag fick ju veta detta med två dgrs varsel innan dom ville jag skulle börja flyta, o jag har inte en spänn, hon skulle återkomma.
    aj då, det var ju inte bra att du inte kan köpa din modifast. finns det ingen som kan hjälpa dig? fast jag vet ju att det är dyrt med modifast. men det var det enda flytade jag fick ner. allt annat smakar apa.

hoppas det går bra
  • littlemisstrouble
    MizzPiggy skrev 2011-10-20 13:55:13 följande:
    Lillabus81: ja de visar sig hon har inte Ringt än iaf...
    ring igen och fråga. ibland får man jaga på lite för att få några svar har jag lärt mig när det gäller sjukvården överhuvudtaget.
  • littlemisstrouble
    EmmaHenke skrev 2011-10-23 17:21:33 följande:
    Ni som har opats i Värnamo.. Hur lång tid tog det från remiss till op?
    värnamo har ett års väntetid. men om du åberopar vårdgaranti kan du få op tid på sophiahemmet i stockholm inom 3 månader förutsatt att uppfyller alla kraven. men du måste säga till läkaren på mötet i värnamo att du vill ha vårdgaranti för det säger dom minsann inte själva.
  • littlemisstrouble
    Dhevil skrev 2011-10-24 22:51:36 följande:
    Jaha mina kära vänner!
    Nu är det snart dags!

Imorgon ringer kl 4.45, då ska jag slänga mig in i duschen! Sedan bär det av mot St Görans. 6,30 ska jag vara där och ska opas först =)

Wiiiie! Mitt före-op-flyt är över och byts nu till efter-op-flyt! 

Ses på "andra sidan" ;P      
    Härligt Det kommer gå bra Positiva tankar gör susen
  • littlemisstrouble
    EmmaHenke skrev 2011-10-24 15:13:30 följande:
    Hur funkar det med BMI om man använder vårdgarantin? Olika landsting har ju olika BMI gränser...
    är det värnamo du ska på möte hos? fråga dom isåfall om du vill ha vårdgarantin till stockholm. vet att dom har en lägre gräns än värnamo tex på hur mycket man får väga innan op eftersom dom inte har ett iva.
    lägsta bmi minns jag inte men ring och fråga vmo.
  • littlemisstrouble
    anli00 skrev 2011-10-24 15:33:35 följande:
    Åhh en liten fråga nuför er som har flytit, började idag och det känns väl helt okej, är lite trött och småhungrig...men det jag undrar är vad är okej att dricka mer än vatten?? visst man kan ju ha citron och gurka och melon i vattnet men nåt annat??
    jag drack allt som var light typ funlight och cola zero och det gick bra det sa dom ingenting om att man inte fick
  • littlemisstrouble
    MizzPiggy skrev 2011-10-25 20:04:13 följande:
    Zanna80: grattis va roligt!

Fråga till er som är opade, speciellt
    Om de är någon som opats på Ljungby eller jobbar i vården: hur länge sjukskrevs ni?
    Har hört allt mellan 2-6 veckor beroende på vad man har för jobb, är
    Lite orolig att skicka tillbaka innan jag år redo.

Sen undrar jag, är det ALLA opade som tappar MYCKET hår ? Jag har jätte långt tjockt hår och min stora skräck är att tappa så mkt att jag måste klippa kort :'( vill inte!
    Får ni tillbaka håret sen??
    jag tappade jättemycket hår så jag fick klippa mig kort. nu har det iof gått ett halvår så jag tappar inte lika stora mängder men jag tappar hår fortfarande faktiskt. inte alls kul men frisören sa senast förra veckan jag var där att hon ser att det börjar komma tillbaka
  • littlemisstrouble
    MizzPiggy skrev 2011-10-26 17:58:47 följande:
    Lillabus81: åh skönt i höra att de kan komma tillbaka, me t tyckte de va någon här för länge sen som sa att de inte fick tillbaka sitt hår ( då hade de Typ gått ett år) så man e ju lite skraj
    oj då, hoppas verkligen att håret kommer tillbaka och blir den tjockleken det var i förut. frisören min sa att det skulle komma tillbaka alltihopa iaf. håller tummarna
  • littlemisstrouble
    BinniBoo skrev 2011-10-29 12:39:19 följande:
    Nu har man haft sin första fylla sen operationen.. Har hört att man kan bli mer lättpåverkad/inte klara av alkohol överhuvudtaget.. Men för mig var det tvärtom. Jag vart mer svårpåverkad! Hur har det varit för er andra med alkohol?
    Alla säger att man är mycket mer lättpåverkad efter op men jag har testat att dricka vin och sådant och det stämmer inte alls på mig iaf. samma påverkningsgrad som före op.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)