Gastric Bypass (GBP)
Jag har en kompis som har väntat sen i oktober och har ens inte fått nån remissbekräftelse än från landskrona
Börjar bli nervös nu, bara 1 vecka och 2 dagar kvar till min op..känns spännande dock, alla rädslor jag hade var borta, men dom kommer kanske tillbaka
Jag har precis börjat som timvikarie på mitt nya jobb och blev äna tvungen att berätta att jag ska opas nästa vecka..dom skulle ju beställa större kläder till mig, dom hade inte min storlek inne, då fick jag ju så snällt säga att jag gärna väntar lite,då jag inte vet vilken storlek jag kommer ha (börjar inte "på riktigt" förrän i juli)
alla var positivt iställda och när jag gick idag fick jag lyckoönskningar
Idag är det äntligen min tur!
Ska gå till bussen strax, ska vara på Bariatric center vid 10, sen vet jag inte när jag opas. Jag återkommer i kväll eller imorgon
Jag lever och mår ok, har ont i magmusklerna, men mår ok...Min lillasyster som också operererades här igår mår också bra
Drygt 2 dygn sen jag opades..det spänner väldigt i magen och det gör ju ont på vänster sida, men annars mår jag bra...har varit på ikea, Ica och köpcentrat här idag..klarar mig fint, har svårt att få i mig alla vätska dock
Jag opas den 7/6 så det är inte så långt kvar... Satt faktiskt med familjen som grillat och det gjorde mig inte så mycket. Kastade några lystna blickar i ungarnas godispåsar men har stålsatt mig, inget fusk!
Vill verkligen inte göra en bukplastik när man läser om hur ont det gör...