Inlägg från: ullis83 |Visa alla inlägg
  • ullis83

Gastric Bypass (GBP)

Jag har fått en tid till bariatric center i Lund snart och jag undrar lite över pulverdieten..hur länge käkar man det? Får man betala den själv, alltså fullpris som i affären?

Lukas 070410 och Tilde 090501
  • ullis83
    littlemisstrouble skrev 2011-03-23 08:14:03 följande:
    det är olika från sjukhus till sjukhus hur länge man måste gå på flytande. Ja du får betala det själv och till fullpris. du kan ju köpa billigar på nätet ex modifast är billigare än på apoteket.
    ok, men pulverdiet äter man innan operationen, efter då?
  • ullis83

Jag har även en fråga angående sjukskrivningen efteråt, hur länge gäller och hur länge känner man sig dålig efteråt?

• ullis83

Var på gruppinfo idag och blev riktigt sur när jag fick reda på att jag måste ha pulverdiet i cirka 6 veckor, inte 2 som det sagts tidigare..dessutom är det en månad kvar till mitt enskilda samtal och efter det tar det ytterligare 6 veckor innan det är dags för op.

Västra götalandsregionen skickade mig hit för att det skulle gå fortare, det kommer att handla om dagar mellan tiden jag får och tiden jag kunde fått här i göteborg..känner mig besviken just nu

• ullis83
    PruttPottan skrev 2011-04-04 20:43:52 följande:
    Oj, 6 veckor.. Vad har du för BMI om jag får fråga?
    Tiden kommer gå fort fram till op, den som väntar på nåt gott vet du väl ;)
    typ 50 skulle jag tro, är lite osäker på min nuvarande vikt...jo, det hade väl gått an om jag inte hade planer för sommaren, men jag har precis fått ett sommarjobb jag verkligen vill ha och det kan leda till något bättre..inte bra att vara sjukskriven det första man blir
  • ullis83
    PruttPottan skrev 2011-04-04 20:49:43 följande:
    Fast jobba kan du ju när du flyter och jobba är väl inget probleem alls. Jag pratade med ssk på mitt sjukhus idsg och hon sa att man kan lyfta från första dagen tex.
    Jag håller inte helt med men iaf två veckor sjukskrivning om man har ett tungt jobb. Sen får man se till att äta som man ska osv så hänger huvudet med =)

Om du vet så långt innan kan du ju förbereda jobbet på att du kommer vara hemma. Vad händer om du blir sjuk och måste ligga till sängs? Det är ju inte så stor skillnad egentligen..
    Man är lixom inte planerat borta den första veckan på sitt jobb. Alltså, själklart kan jag jobba även om jag bara äter flytande, men det är ju det att man kan må dåligt efteråt och ja, då kan jag inte jobba, då det kanske blir en del tunga lyft
  • ullis83
    PruttPottan skrev 2011-04-05 07:23:55 följande:
    Då kanske du ska tacka nej till det där jobbet?
    man tackar inte nej till ett jobb i dagens samhälle, då får operationen vänta tills läget är lite bättre på jobbet, alternativt att jag ringer upp kliniken och börjar med pulverdieten ganska snart, så kan hon sätta upp mig på en återbudslista
  • ullis83
    PruttPottan skrev 2011-04-05 07:28:26 följande:
    Ja, eller operationen kan man ju skjuta på också, det är ju ingen som tvingar dig.

Själv gick open före allt faktiskt och jag fick en jävligt snabb tid, för snabb egentligen men det fick gå det med.
    Jag vill verkligen inte skjuta på operationen, det skulle kännas förjävligt, men nu har jag lyckats få det här jobbet och det är viktigt att upprätthålla vad jag lovat, alltså att ta jobbet, annars är det ju kört för mig nästa gång
  • ullis83
    Maddisen80 skrev 2011-04-05 16:40:24 följande:
    Hej hoppas jag med, jag hoppas att han vill hjälpa mig att skriva remiss annars tar jag kontakt med kirurgen som hjälpte mig när jag hade hemorojder för han vill med att jag ska få magsäckoperation.
    Jag har också tid den 2/5 :)
  • ullis83

Jag ringde till dom som ska operera mig och berättade att jag fått jobb som börjar i mitten av juni..hon preliminärbokade operation 19/5, under förutsättning att jag ska kan gå det jag ska gå ner

Så lite peppning ju tjejer, behöver gå ner 15-20 kg på 5 veckor(är det ens möjligt)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)