• Yaimie

Gastric Bypass (GBP)

Hej!! Jag har beställt tid hos en läkare på vårdcentralen den 21 för jag vill få en remiss.. . Jag är väldigt orolig då jag är 164 och väger 94 och jag vet inte om de tär i lästa laget.. BMI 34,5.. Hela minsläkt har i princip diabetes så jag hoppas det ska hjälpa. Min stora rädsla är dock attjag iten skabli beviljad pga att jag har Borderline. Men jag kämpar med det , går på en spykiatrisk behandling och det går jättebra. jag anser inte att dom problemen har med min vikt att göra då dom har att göra med att jag har svårt att tyda mina känslor och relationer. Jag är 24 och vill gärna kunan gå ner nu och jag kan leva rästen av min ungdom som jag vill.. utan att bli anfådd av tre trappsteg.

Men har som sagt fått tid och jag har läst om en annan tjej här i forumet med mina mått och vikt som har fått göra det så hoppet är nog inte dött.. Vet någon hur lång väntetid det är i norrbotten?Och hur går man till våga, är det många möten innan man väl får göra en OP ?

• Yaimie

hm ja men ett intyg skulle jag nog kunna få då vi till och med satt upp ett av målen att jag ska gå ner i vikt på ett bra sätt. Och detta måste ju räknas som det? :)

På vilket sätt skulle ni säga att den är psykiskt påfrestande för er?? (jag förstår självklart att det är det men vill gäran höra vad ni har att säga)

• Yaimie
    PruttPottan skrev 2011-04-05 18:24:54 följande:
    Det är toppen att den läkaren är med på tåget =)  Inte alls säkert att det behövs intyg men börjar läkaren som du träffar iom gbp knorra så kan du ta fram det som en trumf =)

Ang. påfrestningen outar jag mig helst inte då det är mkt privat del.
    Ja det kan jag ju förstå att det är.. Är kanske olika för alla med?

Någon som gjort OP i norrbotten? Är det lång kö här??
  • Yaimie

Varför ska man gå ner fram till operationen?? Det är väl lite det som operationen är till för menar jag.. ? :P Hur mkt behöver man gå ner och varför?

• Yaimie

ingår bukplastik när ni opererat er? Det gör det dit min läkare kanske ska skicka mig.. (OM jga blir godkänd, ve tinte än) känns jätteskönti så fall

• Yaimie
    CeciliaB skrev 2011-04-06 22:48:11 följande:
    Aldrig hört att bukplastik skulle ingå, vart är de?
    Kommer inte ihåg vad det hette. Har en kompis som också opererat sig där det det också har ingått.. SÅ det är inte vanligt?
  • Yaimie

sorry det blev nåt fel där! Är ny på forumet och testade om man kunde skriva anonymnt men det gick tydligen ej.. går inte att ta bort?

• Yaimie

den 21 ska jag till läkaren på vårdcentralen och be om att få remiss att göra GBP... Jag hoppas så att hon är vettig. jag är 24 och har BMI 35,5.. Tror ni jag har chans? Många i min släkt har diabetes 2 inklusive min pappa.. det borde väl väga in?

• Yaimie

okej.. ja jag ska till en kvinnlig läkare.. får hoppas hon tycker som jag..

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)